Külföldön hagytam az ujjamat

Boldog új évet kívánok mindenkinek!


Én is szeretném megosztani történetemet okulás képen másoknak azért,hogy ha külföldön vállalnak munkát akkor azt jól gondolják meg milyen messze mennek. 13.000 kilométerre mentem dolgozni,bajba kerültem 24 társammal együtt. Bajba kerültünk,munkáltatónk egyik napról a másikra kirúgott bennünket.Nem volt ennivalónk,szállásunk,pénzünk. Verőlegényekkel fenyegetett bennünket,majd kitoloncolt az országból.


Én ráadásul még munkavégzés közben üzemi balesetet szenvedtem,a kezem súlyosan sérült. Csak bekötözték,még tetanuszt sem kaptam.S.O.S. segítséget kértünk a Magyar Köztársaság Külügyminisztériumától és az adott ország Budapesti nagykövetségétől. Semmit sem kaptunk.
Nem kívánom senkinek amit átéltem,átéltünk.


Itthon derült ki,hogy sérülésem súlyosabb mint az látszott.A sérült rész elhalt mire hazaértem,amputálni kellett,azóta is munkaképtelen vagyok.Semmilyen fizetést,ellátást nem kapok.


Most itthon keressük igazunkat,keresünk segítséget,eddig eredménytelenül. Kértük a külügyminisztérium segítségét,hogy diplomáciai kapcsolatait kihasználva próbálja rávenni a kinti céget,hogy részemre valamit fizessen. Nem hajlandóak,azt mondják ez egy Magyar állampolgár vitája egy külföldi céggel.
Most nemrég járt kinn az adott országban a Magyar Külügyminisztérium magas rangú delegációja,gondolom enni,inni,de meg sem próbálták még csak szóba hozni sem a dolgot. Egyszerűen nem érdekli őket 25 Magyar állampolgár baja.


Most jövünk rá,hogy kire lehet számítani ebben a világban,főleg ha külföldön dolgozol. Természetesen más lenne a helyzet ha Dél Amerikában elfogott drogfutár lennék,vagy luxus nyaraláson kerülnék bajba. Abban az esetben a Magyar Külügyminisztérium nagy sajtó felhajtással és csinnadrattával intézkedne.


Azon gondolkodom,hogy vajon ezek a Magyar nagyon magas hivatalokban dolgozó egyének tudják - e,hogy a magas fizetésüket azoknak a dolgozóknak a befizetett adójukból kapják akiket cserben hagynak.Egyébként többször jártam a Külügyminisztériumban,találkoztam ezekkel a nagyon magas pozícióban trónoló emberekkel és érdekes dolgokat tapasztaltam.
Egyik ilyen,számomra meglepő dolog,hogy megkérdeztem,hogy tudják - e mi van leírva a Magyar Köztársaság által kiállított útlevél legutolsó oldalán?


Fogalmuk sem volt. Pedig ha tudták volna akkor másképp cselekednek?


Idézet az útlevélből. "A külföldön tartózkodó magyar állampolgár jogainak és érdekeinek védelmét a Magyar Köztársaság külképviseleti szervei látják el"


Egyébként ez a "csodálatos " ország Mongólia.


Ebben az országban 30 Magyar szakember,nagyon rossz körülmények között felépítette Mongólia legnagyobb vasérc dúsító üzemét,ami naponta 45.000 - 60.000 tonna vasércet képes termelni. Abban az időben a vasérc világpiaci ára 85 USA dollár volt. Persze ebből nem volt érdemes kifizetni a Magyarokat.
 

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.