Gyakorlatilag egy fillért sem kapott

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

Tisztelt Munkatárs!

 

Először is kifejezném mennyire örülök az oldal létezésének, meggyőződésem, hogy rengeteg embernek segítenek.
Én nem a magam, hanem egy családtagom nevében fordulok Önökhöz tanácsért.

 


Egy őrző-védő cégnél helyezkedett el biztonsági őrként, szabályosan 8 órás munkaidővel bejelentve. Két havi fizetését nem kapta meg, gyakorlatilag egy fillért sem kapott.Mivel beteg lett, felvették betegállományba, a vonatkozó papírokat ajánlva elpostáztuk és már ellátást is kapott a Tb-től. Meggyógyult és próbálta rendezni a helyzetet,a cég székhelyén egy magánházban többszöri próbálkozásra sem engedték be, egyszerűen nem tudott bejutni.

 

A felmondását már elpostázta, de arra sem volt reagálás. Talált másik munkát és szeretnék bejelenteni, de amíg az előző helyről nem kapja meg a kilépési papírokat addig nem lehet. Mit lehet tenni ebben az esetben, mi módon lehet kötelezni a céget, hogy a kötelezettségét teljesítse és kiléptesse a dolgozót. Ill. a mai napig meg nem fizetett járandóságához hozzájuthat-e valamilyen módon?

 

Segítségüket megköszönve,

 

Kedves Levélíró!

 

Az adózás rendjéről szóló törvény és a munka törvénykönyve is azt mondja, hogy az utolsó munkában töltött napon kell kiadni a megfelelő papírokat és igazolásokat a munkavállalónak, illetve be kell jelenteni a munkaviszony megszűnését.


A bejelentési kötelezettség elmulasztása bírságot von maga után.
Javaslom, hogy még egyszer küldjék el a felmondást - akár faxon, vagy emailen is, minden módon, ahogy csak tudják -, illetve írják bele a levélbe, hogy mely címre kérik kipostázni a kilépő papírokat. Azt is beletehetik, hogy amennyiben mondjuk 15 napon belül nem kapják meg ezeket a papírokat, a következő munkáltatójuk az adóhatósághoz történő bejelentéssel egyidejűleg közölni kénytelen azt is, hogy a régi munkáltató nem adta át az iratokat.

 

Az új munkáltató ettől függetlenül be tudja jelenteni - és köteles is - az alkalmazottat. 

 

Üdv,

 

Erynnis