Balkán a köbön

Tisztelt Szerkesztő!

 

 

43 éves, 42%-osan egészségkárosodott, egyedülálló nő vagyok. Eredeti szakmám szerint tanítónő, de mivel elvesztettem a bal oldali hallásomat, a jobb oldalon pedig mintegy 60%-os beszédértés csökkenést diagnosztizáltak, eredeti munkakörömet nem tölthetem be. Ez és a belső fül okozta egyensúlyproblémák és szédüléses rohamok kizáró ok ebben a munkakörben.A TB szerint munkaképes vagyok, a munkaadók szerint nem. Vagy ha szóba állnak Velem, ismerve kiszolgáltatott helyzetemet, napi 8 órás munkáért feketén br. 40 000 Ft közeli összeget kínálnak.Megpróbáltam vállalkozást indítani.Eredmény: lenullázódott bankszámla.

 


Fél éve keresek intenzíven megoldást helyzetemre, ezidő alatt elképesztő dolgokat tapasztaltam a "munka" világában.Amit most meg szeretnék osztani az olvasókkal, az még rémálmomba se jöjjön elő többet.


Budapest, VII. ker. Royal Medical Kft. Értékesítői pozícióba keresnek embereket, állítólag bejelentett munkára. Már gyanús, hogy csoportos tájékoztatót tartanak, a személyünkre egyesével nem is kíváncsiak különösebben. Érdekes módon mindenki alkalmas a feladatra, már másnap mehetünk is dolgozni. Kiderül, hogy minimálbérre jelentenek be, majd ennek járulékait visszavonják a bejelentett bér feletti jutalékból.
Nem értek hozzá igazán, de úgy gondolom, ez kvázi alkalmazotti státusz, csupán a munkaügyi szabályok kijátszása.


Mivel elkeseredett vagyok, úgy érzem, csak teher vagyok a társadalom oldalán, veszek egy nagy levegőt, és másnap reggel 9 órakor megjelenek munkavégzésre. Azok a munkakörülmények, melyekkel ott találkoztam, egyenesen a balkánra emlékeztettek: kb. 40 nm-es szoba, egy légtérben mintegy 30-35 próbálkozó munkatárs.


Körkérdést indítok, mivel gyanúm van arra, hogy mérhetetlen itt a fluktuáció. Hamarosan megerősíti gyanúmat a hirtelen készült statisztikám: átlagosan 2-3 napja dolgoznak ott az emberek.A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy hely hiányában van, aki a konyhából telefonál, kevesebb a telefon és a szék-asztal, mint ahány próbálkozó van. Így ha meg is kaparint valaki egy helyet és telefont, nem mer kimenni mosdóba, mert ezidő alatt lecsapnak munkaeszközeire. Magam a titkársági fogadót választom, mivel hallásproblémám miatt csak így hallom a telefonban elhangzottakat.


Feladat: hideghívással rávenni embereket egy csoportos árubemutatóra, ahol többszázezer Ft-os egészségügyi készülékeket vetetnek meg velük, részletre is akár.Végignéztem, ahogy beteg, kiszolgáltatott emberekben azt a képzetet kellett az üzletkötőknek kelteni, hogy ez a készülék megoldás az ügyfél minden problémájára.


Mivel magam is átéltem, milyen a hónapokon át tartó reménytelenség, kiszolgáltatottság egy beteg ember életében, azt kell mondanom, kifordult a gyomrom az egésztől.Másfél napig bírtam a próbát. Ezidő alatt 2 alkalommal kiabált az emberekkel hihetetlen arrogáns módon az irodavezető, számtalan agresszív kollégát kellett elviselnem, amikor küzdöttek egy telefon megszerzéséért, és mint az állatvilágban, kemény territórium harc folyt az asztalokért is.


Ennek a cégnek mindenféle kiforgatott szövegezéssel számtalan hirdetése jelenik meg nap mint nap, természetesen az ingyenes portálokon. Igaz, egy pár alkalom után az ember már le tudja fordítani mi áll a szövegek mögött valójában.


Most itt tartok, fogalmam sincs, mihez kezdjek, miből fogok megélni. Próbálkozom távmunkával, de annyi kamu hirdetés jelenik meg ebben a kategóriában.


Egy kérdésem azért lenne: 23 évet becsületesen dolgoztam, sokszor 2 munkahelyem is volt. Mégis elfordul tőlem a társadalom. Feleslegessé lettem, mert szédölögve, heti 2-3 rohammal, félig süketen egy munkáltatónak sem kellek. Tessék mondani, akkor én most legyek öngyilkos, segítve ezzel kormányunk pénzügyi stratégiáját? Néha arra gondolok, ennél az állapotnál még a 100 %-os rokkantnak is jobb, mert őt legalább nem hagyják magára 23 évi járulékfizetés mellett.

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.