Bezárva az irodába

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre

 

Tisztelt Szerkesztő!

 

Nem egyedi esettel fordulnék önökhöz. Grafikusként / webszerkesztőként dolgozok.

A jelenlegi munkahelyemre egy jól csengő álláshirdetésre jelentkezve jöttem.

Az állás interjú során megbeszéltük, hogy dohányzom, megbeszéltük, hogy 4 órára jelent be(8 órás munkára), azzal az indokkal idézem "úgy sem kapok nyugdíjat" De elfogadtam, mert a magyar valóság ez és kellett  a munka. Másnap bejöttem dolgozni és közölték a szabályokat..

 office_prison_2.jpg

8-12 nem lehet kimenni az irodából, sem nyújtózkodni, sem cigizni 5000 huf levonás ha mégis. Az iroda ajtaját kinyitni sem lehet a szünetig, nehogy jöjjenek ellenőrök, szintén levonás, ha mégis...

 

Eltelt egy hónap és aláíratták velem, hogy már csak 2 órára vagyok bejelentve és elém dugtak egy megbízási szerződést is, amiben kb az volt a munkámmal kapcs ük nem felelősek semmiért, ha céget bárki cseszteti a munkám miatt, akkor engem fognak elővenni. Persze ezt a két papírt a elhalasztott fizetés előtt dugták oda, kb ha nem írom alá, nincs fizu.. Aláírtam, mert annyira szerencsétlenek, hogy szerződés  jogilag értelmezhetetlen..:) 

Ekkor viszont már tudtam el fogok jönni. Nálunk is mint sok helyen 2 órás jelenléti íveket írunk alá így  fedezve a 8 órányi munkát. Mindig az aktuális 2 óra van kitéve az ellen  öröknek. Szerencsére a jelenléti az irodában pont az asztalom mellett van és többször lefénymásoltam az egészet. mi mást tudok tenni, ha cégem elkezd v valami mondva csinált ügyekkel a szerződésre  hivatkozni. Egyáltalán ha engem 8 órában foglalkoztat egy adott munkára, akkor aláarattathat-e erre a munkára külön megbízási szerződést?

 

Válaszukat előre is köszönöm!

 

Grafikus