Gátlástalanul verik át a hiszékeny embereket

Sziasztok!

 

 

Megosztok veletek egy élet írta történetet.

Aztán majd eldöntitek kiteszitek-e a lapotokra...

 

Lehúztam majd nem fél évet egy bizonyos O. Kft.-nél, mint telemarketinges. Amikor bekerültem hozzájuk, minden normálisnak - mi több: tisztességesnek - tűnt. Mivel lassan 6 éve foglalkozom kommunikációval, gondoltam kipróbálom magam ezen a felületen is. A cég önmagát "üdülési jog szerviznek" nevezteti. Gyorsan kiderült azonban, hogy az egy úgynevezett "Time Share" cég. (Üdülési jog csalók magyarul.)

Szóval, a dolgom az volt, hogy válogatott hazugságokkal csaljak el szerencsétlen embereket különböző úgynevezett "fogadó órákra" ahol aztán a cég hiénái - bár ők "üzletkötőknek" nevezték őket - a lehető legtöbb pénzt igyekeztek kicsalni az oda elcsaltakból. A taktika elég egyszerű: Ezek az emberek azért mentek oda, mert régen kötöttek egy rossz üzletet és vettek egy olyan üdülési jogot, amit azóta megbántak...vagy azért mert a fenntartási költsége (évi 100 - 150 000 Ft.) annyira magas, hogy már egyszerűen nem tudják fizetni, vagy pedig azért mert rájöttek, hogy ezért a pénzért még csak egy egyszerű takarítást sem kapnak az apartmanjukban a cégtől, akitől ezt megvették. Épp ezért ezt szeretnék eladni vagy bármi módon megszabadulni tőle. (Volt aki, azt mondta: Ingyen is oda adná, bárkinek az egyébként 2 milliót érő üdülési jogát, csak szabadulhasson tőle.)

telemarketing_raiva2.jpg

Szóval, ezeket az embereket - mi marketingesek - elcsaltuk erre a "fogadó órára" s az ott lévő "szakértők" pedig nemes egyszerűségen azt hazudták nekik, hogy garantáltan el tudják adni nekik az üdülési jogukat...persze, nem ingyen! Ennek van egy díja!



S itt kezdődik az érdekes fejezet. Ez a "szolgáltatás" ugyanis, mindig annyiba kerül, amennyi épp az ügyfélnél van. :) Persze, elsőre mondanak egy 300 000-es összeget, mert van olyan, aki ezt is simán kifizeti. De az esetek többségében 150 - 200 ezret gombolnak le ott egy - egy szerencsétlenről. Sőt, olyanról is hallottam, hogy - és ezt figyeld - kölcsönt vetettek fel az ügyféllel azért, hogy ki tudja nekik fizetni a 300 000 - es "rendszerhasználati díjat". S, hogy milyen is ez a rendszer, aminek a használata ennyibe kerül?! Senki nem tudja! Mivel ugye, nincs is semmilyen rendszerük. Közönséges hazugság. A főnök pedig nem egyszer hangsúlyozza is ezt a reggeli meetingjein...

 

Most pár hete vettek egy "Unikornis" nevű programot, de abból mi - telefonosok - dolgozunk. Abba vannak betáplálva a szerencsétlen ügyfelek telefonszámai. Semmi másra nem jó csak, hogy a durva súlyproblémával küzdő főnökasszony meg tudja nézni, hogy az adott telefonos melyik ügyféllel hány percet beszélt, vagy beszélt-e egyáltalán. De se hangrögzítés nincs, mint az igazi jog szervizekbe, se bármi ilyesmi.



Szóval, elkérik a pénzt és az ügyféllel aláírtnak egy 6 oldalas látens "szerződést". Természetesen azt nem hagyják, hogy az ügyfél végig olvassa ezt a 6 oldalnyi baromságot, hanem sürgetik hiszen, az idő pénz! A szerződést nem láttam, de egy csapatépítő tréningen 2 - 3 üveg sör után megeredt a "szakértő értékesítők" nyelve és röhögve mesélték el, hogy gyakorlatilag semmit nem vállal a cég a kifizetett pénzért cserébe. S ez mind bele is van írva. Jól elrejtve, szépen körülírva virágnyelven, de benne van, hogy ők tulajdonképpen semmiféle garanciát, semmiféle felelősséget és semmiféle időbeli kötelezettséget nem vállalnak.



Sőt, az egyik röhögve mesélte, hogy nem egy olyan ügyfél is van, akinek nincs is üdülési joga és soha nem is volt, mégis ők azt hazudják neki, hogy de, de, van amúgy és, ha most nem adja el akkor a cég - akitől a tudtán kívül vette (?) - az utólagosan behajthatja egy összegben az addig felgyülemlett fenntartási díjakat és még a házát is elárverezhetik! A többség ilyenkor beijed és természetesen fizet, amennyit csak bír.



S ezt csinálják napi 8 órában. Kibérlik a lehető legolcsóbb rendezvénytermet a környező városokban, vagy épp itt a fővárosban. Egy átlagos napon 5 - 6 időpontra kellett 20 - 25 ügyfelet elcsalnunk. Ennek általában a fele el is jött. Az eljöttek fele pedig szerződést is kötött. Mivel egyik telefonos sem kap náluk alap bért, így mindnek az a saját jól felfogott érdeke, hogy az adott napra a lehető legtöbb ügyfelet csaljanak el. Ha az ügyfél elmegy és nem elég tájékozott a jelenlegi törvényekről, piaci helyzetről, az ottani hiénák lazán szétkapják. Ha  pedig tényleg nincs pénze, akkor egyszerűen elküldik haza - szó szerint - és úgy állítsák be, hogy Ő a hülye, mert kihagy egy ilyen "fantasztikus" lehetőséget. Így keres a cég heti, átlag 7 - 8 milliót. Tisztán. Adómentesen...

 

Mi - telefonosok - pedig fogadjuk a csalódott, kiábrándult, becsapott ügyfelek panaszáradatát. Párszor ezzel szembesítettem a főnökömet, de természetesen azt mondta, hogy az ügyfelek a hülyék - meg én, hogy ezzel foglalkozom ugye. Aztán mivel nekem ehhez már nincs gyomrom egyszerűen, így kiprovokáltam, hogy kirúgjanak. Meg is tették és ennyire én még az életbe nem könnyebbültem meg semmitől. Mondjuk az már az elején is furcsa volt, hogy a már ott dolgozott telefonosok, miért kamu neveken mutatkoznak be és miért vannak álnéven a Facebookon is. Egyedül én voltam akkora barom, hogy a saját nevemet használtam. Fel is kaptam a fejem az első napon, mikor megkérdezték, hogy "Milyen néven akarok dolgozni"...



Jogilag egyébként kikezdhetetlenek. Többen is beperelték már őket, de az ügyvédjük mindig kimosta őket a mocsokból. Gyakorlatilag mindez bele is van írva a szerződésbe, csak ugye nem hagyják, hogy az ember végigolvassa és értelmezze. Ha mégis megpróbálja, egyszerűen elveszik tőle, hogy Ők erre nem érnek rá és vannak helyette ezren akik, nem bizalmatlankodnak azokkal, akik "segíteni" akarnak pont neki.

Szóval, másképp ezek ellen nem lehet védekezni csak így, ha az ember az ilyen felületeken teszi közzé, mint a Tietek, bízva abba, hogy ezt a lehető legtöbben elolvassák.

 

Bárki bemehet hozzájuk. Az ajtón "ügyvédi iroda" van kiírva, mert annak álcázzák magukat. A kapucsengőn meg, ha jól emlékszem "XY"...milyen fura nem: Még csak nem is a cégnév. :) ) Akit átvertek és Pesti, szerintem hozzájuk menjen be, mert tőlük indul a mocsok...

 

 

Új állás! Új élet! Válts velünk Te is! Több ezer állásajánlat a Cvonline.hu oldalán.

 

unnamed_1.jpg