Nem kapom meg a béremet és felmondani sem tudok
Kedves Munkahelyi Terror Blog!
A lentebbi esetleírást megküldtem a Nógrád Megyei Kormányhivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szerv vezetőjének. Az intézkedésüket kíváncsian várom. Szívesen megírom a fejleményeket.
Mire számíthatok? Lehetséges, hogy a Szakigazgatási Szerv képes a rendszerszintű hibákon valami változást elérni? Fogok én ettől hamarabb fizetést kapni? Esetleg jobban járnék, ha beadnám a rendkívüli felmondásomat, és követelném a határozott időre járó illetmény teljes összegét? Vagy csak egyszerűen a Bírósághoz kellene fordulnom? Mindeközben szeretem a munkámat, nagyon nagyra becsülöm azt a csoportot akiket tanítok, és szeretném végigvinni a képzésüket.
Tisztelettel: A. T.
2012. december 1-től folyamatosan közalkalmazotti kinevezéssel dolgozom a Türr István Képző és Kutató Intézetnél, mint elméleti és gyakorlati oktató. Szervezetileg a TKKI Ózdi Igazgatósághoz tartozom, munkahelyem pillanatnyilag Kálló településen van.
2012-től időtartamában, az illetmény összegében, munkaidőben számtalanszor módosított, határozott idejű kinevezéssel dolgozom. Valamennyi kinevezésmódosítás utólag megküldve, visszadátumozva érkezett meg, előfordult, hogy az illetmény kifizetésével a munkáltató több hónap késedelembe esett.
A jelenlegi helyzet is a fent vázolt, a munkáltatómnál sajnos már megszokott jogtipró gyakorlat miatt alakult ki.
2014 április 24-én, a TKKI képzésszervezője felkérésének eleget téve, kezdeményeztem az intézményen belüli átkérésemet az Ózdi Igazgatóságtól a Főigazgatóságoz. A Főigazgatóság és az Ózdi igazgatóság hozzájárult ahhoz, hogy május 10-től kinevezésmódosítással, mint elméleti és gyakorlati oktató a korábbi részmunkaidős , heti 29 órás , havi bruttó 120.000 Ft illetményben megállapodott kinevezésemet módosítsa. A munkáltató heti 40 órás kinevezést, és bruttó 260.000 Ft illetményt, valamint a munkába járáshoz 9 Ft/km útiköltségtérítést ajánlott fel, amelyet én elfogadtam. A lakóhelyem és a munkahelyem közötti távolság 50,8 km.
Május 10-én megkezdtem a Kállói 1. betanított kertészeti munkás csoport oktatását, mindmáig folytatom az oktatást. A képzés indításakor H. Zs. képzésfelelős tájékoztatott, hogy legyek türelemmel, a kinevezés módosítása folyamatban van.
Május hónapban Cs. R. E. képzésszervező instruktor többször tájékoztatott, hogy a kinevezés módosításának elkészítése folyamatban van.
2014. június 2-án a május havi munkabéremet a korábbi, részmunkaidős kinevezésemnek megfelelően kaptam meg, 78.600 Ft érkezett a számlámra, ami megközelítőleg 64.000 Ft-tal kevesebb, mint az esedékes munkabérem. A május havi munkábajárás útiköltség térítését, várhatóan 14.630 Ft-ot a mai napig nem kaptam meg, annak ellenére, hogy az elszámolást 2014. május 30-án elküldtem H. Zs-nek, aki arról tájékoztatott, hogy az útiköltségtérítést "gyorsan utalják".
Június 2-án tájékoztattam H. Zs-t és Cs. R. E-t az elmaradt bérről. A tájékoztatásomat továbbították V. F. projektvezetőhöz, és A P igazgatóhoz, a levelezésből értesültem arról, hogy a képzés irányítása a főigazgatóságról átkerült az Ózdi Igazgatóságra, az én munkaügyeimmel együtt. A kinevezésemmel kapcsolatban, a béremmel kapcsolatban felvilágosítást nem kaptam.
Június 6-án B. K. , a TKKI Ózdi Igazgatóság Szakreferense telefonon keresett, és tájékoztatott, hogy hozzájuk tartozik már a képzés, és igyekezett elérni, hogy fogadjak el egy lényegesen alacsonyabb bért a már korában kölcsönösen elfogadott helyett, az eredeti megállapodást visszamenőleg felülírva. Nem fogadtam el, tájékoztattam, hogy egy már hatályos szerződést kíván felülírni.
Június 6-án B. J. gazdasági főigazgató-helyetteshez fordultam segítségért, leírva neki az addig történteket, és kértem, hogy intézkedjen a jogszerű állapot helyreállításáról. Választ tőle nem kaptam.
Június 16-án az Ózdi Igazgatóság részéről megjelent a Kállói képzés helyszínén F. G., aki tájékoztatott, hogy ő a munkáltató részéről kijelölt kapcsolattartó. Feljegyzést készítettünk, melyben tájékoztattam a kinevezésmódosításom késéséről, a bérem és az útiköltségtérítésem elmaradásáról. Ő vállalta, hogy informálódik és tájékoztat az ügyben. Június 17-én tájékoztatásában közölte, hogy a személyügyes továbbította, pénzügyi ellenjegyzésre vár a kinevezés. A bérem és az útiköltség kifizetésének idejéről nem kaptam felvilágosítást. Felvilágosítást kértem tőle a szabadságaim számáról, arra is elkerülő választ kaptam. Mint kapcsolattartót kértem, hogy továbbítsa az általam az esetről megírt tájékoztatást felelős vezető részére, és jelezze vissza számomra, hogy kinek és mikor továbbította. Visszajelzést nem kaptam.
A mai június 24-i napon F. G-t telefonon kerestem, visszahívott, és tájékoztatott, hogy megérkeztek a kinevezésmódosítások, és elmondta, hogy postai úton ma megküldi részemre aláírásra. Kértem, hogy kezdeményezze a vezetőjénél a bérem soron kívüli elszámolását és kifizetését a kincstárnál. F. G. tájékoztatott, hogy majd hóközi kifizetésben megkapom valamikor a jövő hónapban, Ő is úgy kapta...
Ezután írásban jelezte, postai úton HOLNAP megküldi aláírásra a kinevezésemet.
Sajnos, úgy néz ki, nem fogom megkapni a június havi béremet sem, és a május havi elmaradt béremre is várhatok még sokáig. Korábbi tapasztalatom szerint a következő havi (jelen esetben majd augusztusi) rendes bérrel együtt fizetik ki.
Eddig munkába járásra elköltöttem több mint 100.000 Ft-ot, és költenem kell továbbra is napi 3600 Ft-ot, miközben bért csak 78. 600 Ft-ot kaptam. Ha nem megyek dolgozni, rajtam kívül egy kollégám sem tud oda járni, őt is én viszem. Kinevezés, szerződés nincs a kezemben, rendkívüli felmondással nem szeretnék élni, szeretem a munkámat, de nem is tudnék, hiszen épp holnap fogok kicsúszni a 15 napos határidőből , és ha munkáltatóm eltünteti a csak nála parkoló papírokat, mégcsak kinevezésem sincs amit felmondhatnék.