Átverés a hirdetésben és szürreális állásinterjú

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Tisztelt Munkahelyi Terror!

 

Állásinterjún jártam a napokban egy munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozó cégnél. Nem ma kezdték, több, mint 10 éves múltjuk van, mégis elég visszás volt az egész. Elmesélem, ha kiteszitek, a nevem maradjon titok lehetőleg. Március eleje óta álláskereső vagyok, nem először és a magyar állapotokat figyelembe véve nem is utoljára sajnos. A lényeg, hogy számtalan helyre leadtam az önéletrajzomat és jó pár interjún voltam. Viszont olyanon, amilyenre sikerült múlt héten eljutnom, még egyszer sem korábban.

 

Alapvetően irodai munkákat részesítettem előnyben a keresésénél, lehetőleg legalább nettó 130-150 ezres fizetési igénnyel. Szerintem ez nem annyira nagy kunszt, dolgoztam hasonló területen már pár évet, így a rutin sem probléma. Fel is hívott egy kedves hölgy, hogy ügyfélszolgálatra keresnek munkatársakat, a fizetésre rákérdeztem és megközelítette az elvárásaimat, így megbeszéltünk egy személyes interjút.

 top-interview-questions.jpg

Nagyjából 15-en voltunk berendelve, szépen le is ültünk és a hölgy, aki a kiválasztást vezette, elmondta a menetrendet. 20-25 perc átfogó bemutatás, nagyjából 1 órás teszt és utána személyes interjúk. Eddig még semmi gond. De már az átfogó bemutató szöveg alatt kiderültek a hirdetésben található csúsztatások, ugyanis nem ügyfélszolgálatra, hanem telefonos értékesítésre kellett nekik ember. Itt vagy öten le is léptek, de mivel azt hangsúlyozták, hogy a fizetés fix, nem jutalék, maradtam. Hiba volt, mert a sok sablon beszéd után azt is elmondták, hogy a fizetés, amelyről a telefonban beszéltek, az nem nettó, hanem bruttó, méghozzá óránként 650 forint. Na itt lépett le a második csapat és csak hárman maradtunk. Én egyébként már csak a kíváncsiság miatt, mert tudtam, ez nekem így semmilyen formában nem felelhet meg. De érdekelt, ezek után mégis milyen „szűrést” fognak végezni, lesz-e tényleg teszt és az mégis milyen lesz. Hát lett.

 

Vagy 200 kérdésre kellett válaszolni egy tesztben, jobbnál jobbak voltak, az egyik lány a kérdések első felénél felállt és megköszönte a lehetőséget. Egy férfival mi ketten maradtunk és végül kitöltöttük a papírt. Ezek után, anélkül, hogy ezt átnézték volna, felkínálták, hogy másnap próbanapon vegyünk részt, de már a határozatlan idejű szerződést is alá akarták íratni, ennyire rámentek a „minőségi” kiválasztásra. Az egész tök szürreális volt. Én végül nem vállaltam be ezt a remek munkát, ilyen magas fizetéssel, így összesen 1 embert sikerült becsalogatniuk. Az egészben az volt a legtisztességtelenebb, hogy, ha időben, telefonban és a megjelent hirdetésben az igazat írják, el sem mentem volna. Mondjuk nem bántam meg, mert tapasztalatnak nem volt utolsó.