Pénzt követel tőlem a volt munkahelyem

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

 

Tisztelt Mt!

 

A mai nap kaptam egy levelet: Tájékoztatás bértartozás miatt, melyben leírják, hogy "Tájékoztatom, hogy Önnek a gazdasági csoportunk nyilvántartása szerint 5781 Ft munkabér tartozása keletkezett. Kérem, hogy haladéktalanul keresse fel......sz alatti irodánkat. A gyorsabb ügyintézés miatt ezt az értesítőt hozza magával. Kérem, amennyiben ellenvetése lenne a közölt adatokkal, abban az esetben ellenvetését alátámasztó dokumentumait hozza magával az egyeztetésre"

 

Gondoltam a megadott telefonszámon érdeklődők, mondják már meg miből adódott ez a tartozás. Mondták: " telefonon nem adhatnak felvilágosítást, menjek be és megmutatják a bérlapokat és megmagyarázzák, miből adódik. Mondtam én már nem dolgozok ott 3.5 hónapja és csak most jöttek erre rá, ráadásul ki is adták, nem tartozok. Mit jelent ez? -kérdeztem. Azt, hogy vissza kell fizetnem az összeget. Ó mondom, hát én erről nem is tudtam, nem én számfejtettem, nem én utaltam, kérjék azoktól ennyi idő után, akik ezt elhibázták. Átutalásra kaptam a pénzem, bérlapot sohasem adtak, ha táppénzen voltam is én minden iratomat időben leadtam, több szabadságot nem vettem ki, de a szabadságok egyébként sem szerepeltek soha a bérlapon sem. A Városüzemeltetésnél dolgoztam 2015.02.29-ig.Lejárt a szerződésem.

 letoltes_1.jpg

 

Munkaviszonyom ezáltal megszűnt. Megkaptam az összes munkaügyi megszűnéskor kiadandó iratot. Köztük azt is, hogy tartozásom nincs. Most mi tévő legyek? Olvastam a munkatörvénykönyvében a jogalap nélküli kifizetést 60 napon túl nem követelhetik. Könyvelőnk is azt mondta az nem annyira egyszerű, hogy én beviszem a kért pénz, én már azután adóztam, kiadták a bevalláshoz szóló igazolást is.

 

Kérem írják meg mi a teendő. Várom válaszukat.

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot!