A munkatapasztalat számít, nem a diploma

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

 

43 évesen már nem a diplomákkal kell megpróbálni elhelyezkedni, hanem a munkatapasztalattal. Az aktív nyelvtudás jó dolog, mondjuk a német nem sokat ér, mert elég sok német multinál angol a hivatalos nyelv, és a német főnökök is angolul beszélgetnek egymással (nyilván nem az étkezdében, de mondjuk meetingeken). Első lépésként én olyan cégekre fókuszálnék, akik német nyelvet megkövetelik, ezen belül pedig olyanokra, akik olyasmivel foglalkoznak mint én az elmúlt időben.



Én 40 vagyok, nemrég voltam interjún, ahol megkérdezte a felvételiztető, hogy "Hogyan fogadnám azt, ha egy nálam jóval fiatalabb, és jóval okosabb munkatárstól kellene tanulni". Azt válaszoltam neki, hogy "A kor nem érdekel, jóval okosabb munkatárssal nincs sok tapasztalatom, eddig 2 ilyen volt a 18 éves pályafutásom alatt, de tőlük szívesen tanultam, és örültem volna ha több ilyen emberre találkozom.". Hát majd meglássuk mi lesz.

 

todays-job-search-.jpg

Hozzá kell tenni, hogy a diplomámról, nyert szakmai országos versenyekről szó nem esett, mert a 20 éves történeteknek már nincs jelentősége. Arról annál több, hogy mit csinálok jelenleg, meg miket csináltam az elmúlt 5 évben. Messzebb nincs értelme visszanézni - a diploma meg az iskolai történetek csak a pályakezdőknél számítanak.

 

Ja, és még1. A HR-es kört KERÜLD EL. Ennek egy módja van: ismerősön keresztül juss el interjúra. Engem se hívtak volna be önéletrajz alapján, mivel egy huszonéves HR-es p.csa nyilván kiszórt volna az életkor szűrő segítségével.


Szóval:
- Szakmádban jelentkezz, mert 43 évesen másik szakmára úgyse vesznek fel.
- Ismerősön keresztül (biztos vannak régi évfolyamtársaid, akik dolgoznak valahol).
- Készülj fel a provokatív kérdésekre, mert MINDIG meg fogod kapni az életkorod miatt a kellemetlen kérdést. Ha ezzel zavarba hoznak, elvesztél. Ha agresszíven válaszolsz, szintén.

 

NYÁR VÉGI AKCIÓ! Hirdess a Munkahelyi Terror blogon és 1 HÓNAPOT AJÁNDÉKBA ADUNK. A részletekért KATTINTS!