El akarnak küldeni mondvacsinált indokokkal

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre

 

Kedves Mt!

Szeretnék tanácsot kérni a következő történet miatt.

Dunakeszin dolgozok mint banki tanácsadó egy éve, Budapestről járok dolgozni. A párom 30 évesen sztrókot kapott, így szerettem volna minél közelebb lenni hozzá, ha újra baj történik könnyebben haza érjek. Munkahelyen belül beadtam jelentkezésemet belső pályázatokon budapesti központba. Ezt jeleztem is a főnökömnek jóhiszeműen, hogy ne kavarjak alájuk, tudjon róla. Arra számítottam hogy ismervén a történetemet segíteni fog elhelyezkedni akár egy pesti fiókban akár központban, e helyett rám förmedt, hogy nem lehet rám számítani mit képzelek én magamról stb. Közölte hogy központba amúgy sem fognak átvenni, maximum másik fiókba mehetnék át ha letelik az egy évem de arra se nagyon számítsak (akkor még ugye nem telt le, most telt le az egy évem 11.16-án)

Mondtam hogy tudomásul vettem, csak megpróbáltam mert fontos lenne nekem hogy Pestre kerüljek be a lakóhelyemhez közelebb. Kicsit később egy központi pozícióra mégiscsak behívtak állásinterjúra, de végül nem engem választottak. Ekkor a főnököm már mondta hogy majd segít pesti fiókba átkerülni, beszélt is a pesti régióvezetővel, voltam nála interjún de kis idő múlva jött az elutasító levél. Időközben viszont a főnököm egy régi alkalmazottjának jelezte hogy a helyemre jöhetne vissza, és így már fontos lenne neki hogy elmenjek, ezt mondta is, én meg mondtam hogy nyilván csak akkor fogok elmenni/felmondani ha átvesznek egy belső pozira vagy találok valami más munkát. Azóta mindenáron el akar takarítani engem a munkahelyről, teljesíthetetlen tervszámokat oszt rám olyan papírokat írat alá hogy amennyiben nem teljesítem vagy csak részben a kiírt tervet munkaügyi következményei lesznek, minden egyes egymást kiütő feladatot velem csináltat meg és folyamatosan azzal fenyeget hogy kirúg, keressek más munkahelyet stb. Már a régióvezetőnek is beadta a dolgot hogy szabaduljanak majd meg tőlem, a mostani papíron amit kaptam már az ő aláírása is van (én nem írtam alá)

harper-title.jpg
Egy év alatt csomó kifizetetlen túlórán vagyok túl, olyan munkakörben dolgoztat folyamatosan amihez nincs is jogosultságom, elvileg nem végezhetném, gyakorlatilag muszáj vagyok, de így is állom a sarat.
Pár hete viszont ilyen stressz alapú gyomorpanaszom keletkezett, elmentem vele orvoshoz aki kiírt 3 azaz három napra a munkából, ahogy kell írtam is a főnöknek hogy csak csütörtökön megyek majd dolgozni. Ezt válaszolta smsben:

"nagyon nem örülök h nem jössz dolgozni. Az nem jó h fáj a hasad de kétlem h ez elmúlik 3 nap alatt... gondolkozz el újra a munkahely váltáson"

Folyamatos a munkaerő hiány nálunk van egy kolléganő aki több mint egy hónapja nem jön dolgozni babaproject címszó alatt (hormonkezelés stb) A másik kolléganők is annyiszor voltak már betegek hogy össze se tudnám számolni, olyankor mindig én vittem mindent, gondolom nekik is kiment ez a fenyegető sms (?)
A jelenlegi helyzet hogy egy három hetes teljesíthetetlen tervet kaptam és többször figyelmeztetett szóban hogy gyúrjam a munkahely keresést mert itt nem maradhatok.

A kérdésem az lenne, hogy milyen lehetőségekkel élhetnék én a saját védelmemben, amennyiben nem jönne össze rövid időn belül egy új munkahely? Kirúghatnak ilyen mondvacsinált indokokkal vagy nem muszáj elfogadnom a kialakult helyzetet és van kihez fordulnom ilyen esetben? Pl ez az sms fenyegetőzés mennyire jogsértő?

Ilyen dolgok után nem sok kedvem van ott dolgozni már, de nyilván szükségem van a munkahelyemre pláne hogy a párom lassan egy éve nem tud dolgozni és minden kiadást én finanszírozok.
Köszönöm szépen a segítséget előre is!

Üdvözlettel: Zs.