Az álláskeresést munkának kell felfogni

Az álláskeresést tényleg munkának kell felfogni. Ráadásul a legrosszabbnak, amiért nem is lehet tudni, hogy mikor és mennyi pénzt fogunk kapni. Én többször is voltam ilyen helyzetben és pontosan tudom, hogy mennyire kilátástalannak tűnik a dolog amikor huzamosabb ideje csak kudarcok érik az embert, de ha nem engedhetjük meg magunknak, hogy feladjuk, akkor nem adjuk fel és kész. A következőket kell tenni:

allaskereses.jpg

1, Listát kell írni azokról a munkakörökről, amik reálisan szóba jöhetnek. Poszternél takarítás, adminisztráció, ügyfélszolgálat stb..

2, Írni kell legalább három különböző önéletrajzot és motivációs levél sablont a különböző munkakörökhöz. Utóbbiban hangsúlyozni kell, hogy milyen tapasztalataid vannak az adott területen vagy hogy (micsoda véletlen? :)) pont azokon a területeken szeretnél fejlődni, amiket a pozíció érint.

3, HR portálokon megnézni az önéletrajzos trükköket és átírni az önéletrajzaidat. Ugyanitt megnézni a leggyakoribb interjús kérdéseket és javasolt válaszokat, utóbbiakat személyre szabni, hogy hihető és életszerű legyen.

4, Minden nap végigmenni az összes nagyobb állásportálon és minimum napi öt helyre elküldeni a legmegfelelőbb önéletrajzot. Ha ennyire rossz a helyzet, akkor a Professiontől a Szárnyas Fejvadászig minden játszik. Töltsd fel a CV-det minden portálra és multis adatbázisba! Ha alaposan csinálod, ez 1-2 napig is eltart (és baromi unalmas és fárasztó), de megéri.

5, A hosszabb munkanélküli időszakot mindenképpen tagadni kell! Írj be családi vállalkozást, külföldi utat, alkalmi munkát, bármit, csak azt ne, hogy nem kellettél senkinek!

6, Körüzenet a barátoknak, hogy munkát keresel.

7, Megkeresni a volt munkáltatóidat, hogy gondoljanak rád, ha szükségük van új munkaerőre.

8, Megfelelő ruhát kiválasztani, kimosni, kivasalni az interjúkra. Makulátlan haj, köröm, cipő stb. alap.

9, Ha behívnak interjúra, akkor szemkontaktus, mosoly, pontos válaszok, megfelelő metakommunikáció. Rengeteg nagyon hasznos tippet találsz, ha rákeresel.

10, Ha van lehetőséged valamilyen államilag támogatott képzésre, akkor mindenképpen iratkozz be! Személyes példa (kicsit szánalmas, kicsit vicces), hogy én nagyon elhúztam a fősulit és az utolsó félévre csak akkor iratkoztam be, amikor nem volt munkám és elfogyott a pénzem, ezért diákmunkát kényszerültem vállalni és passzív félévesként nem ment. Nem kerestem magam halálra, de több gyakorlatom lett és mire lediplomáztam már felvettek volna állományba, de találtam jobbat.