Mindent a dolgozókkal fizettetnek meg, de papírt nem adnak róla

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Tisztelt Munkahelyi Terror!

 

A kereskedelem valószínűleg az egyik legkiszolgáltatottabb ágazat munkavállalói részről. Amikor ezt a szakmát választottam, mindössze 18 éves voltam, nem is gondoltam, mibe csöppenek bele. Az első pár évem viszonylag nyugodtan zajlott, még azzal sem volt problémám, hogy az állandóan változó beosztások miatt sem délelőttöm, sem délutánom nem volt soha. Akkor nem éltem meg ezt nehézségként, így az idő múlásával azért azt mondhatom, egyre inkább zavar. Fél éve viszont az egyik vidéki boltunkból áthelyeztek egy óriási budapesti boltba, ez egyébként egy magyar tulajdonú cég, gondolom nem nehéz kitalálni, melyikről lehet szó.

 

Sok visszássággal találkoztam, az újracsomagolt élelmiszerektől a félig rohadó gyümölcsök értékesítéséig szinte minden előfordul, ami még rosszabb, teljesen természetes. A felvágottakat lecsutakolják, hogy ismét frissnek látszódjon, ami már végképp eladhatatlannak tűnik, azt szendvicsekbe teszik, megmondom őszintén, nem szívesen vennék semmi ilyesmit nálunk. Sajnos úgy gondolom, ez más helyeken is hasonlóan működik és nem egyedi esetről beszélek. Viszont a korábbi boltomban a selejtek megfizettetése a dolgozókkal nem egészen így működött és nem vagyok benne igazán biztos, hogy szabályosan járnak el velünk szemben, ezért is írtam önöknek, hátha tudnak segíteni, ha mással nem, információval.

 supermarket-driveby.jpg

Többen dolgozunk egy részlegen, előfordul sajnos, hogy hiába figyelünk oda, lejár valami. Egy karton ez, egy zacskó az, a lényeg, hogy már a fondorlatos megoldásokkal sem tudja a cég rásózni a vásárlókkal, ilyenkor pedig a dolgozók pénztárcájába nyúlnak. Azt gondolom, ha tényleg megállapítható a felelősség, akkor mindezzel nem is lenne akkora probléma, csak a módszer kérdéses számomra. Ugyanis ilyen esetekben a vezetőnk felkeres bennünket, megmondja, mennyit kell fejenként fizetnünk, majd szépen beszedi tőlünk a pénzt és le is van zárva a dolog. De semmilyen papírt nem kapunk arról, hogy mi a cég által elszenvedett kárt (többnyire 1-2 ezer ft) kiegyenlítettük. Oda adjuk a hölgynek, elteszi és minden megy a maga útján tovább, de se kézbe nem kapunk erről semmilyen igazolást, sem a bérpapírunkon nem jelenik ez meg semmilyen formában.

 

Szeretnék érdeklődni, hogy ez így rendben és törvényesen zajlik, megtehetik-e így ezt ebben a formában, vagy mi gondoljuk jól és kellene erről valamiféle papírt, igazolást kapnunk. Mert több, mint érdekes, hogy korábban ez nem így működött, mindent el tudott számolni az előző boltunk is, de itt is régebben. Mostanában azonban nem. Csak hát igen furcsa, hogy csak úgy a boltvezető adott szavára fizetünk, de nem marad nyoma.

 

Segítségüket és válaszukat előre is köszönöm a magam és munkatársaim nevében.

 

Tisztelettel,

Gabi

 

Hirdessen Ön is Magyarország legolvasottabb munkaügyi blogján. A részletekért kattintson!