2 ember munkáját végeztem egy fizetésért

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre

Üdv! Olvastam a felhívást, gondoltam megosztom rossz tapasztalatom, amit a kelet európai régió legdinamikusabban fejlődő autóalkatrész forgalmazójánál tapasztaltam. Alkatrész-kiszállítónak jelentkeztem, mert úgy éreztem ez egy testhezálló feladat nekem. Rendben lezajlott a felvételem, bár kissé furcsának tartottam, hogy magáról a munkáról milyen keveset beszélt a felvételiztető üzletvezető. Utólag már tudom miért adott minimális infót a kolléga.

Első nap: Semmi extra, a raktárban fogunk segédkezni (másik új dolgozóval együtt). Megtanuljuk kezelni a mobil PDA--t (kódolvasó) termékeket átvenni, az üzlet raktárában elhelyezni, ezzel is memorizáljuk mi hol található, ha netán később a magunknak kell összeszedni a kiszállítandó árut. Második nap: Reggel közlik, hogy mivel nagy ember hiányban szenvednek a kéthetes betanulási időszakot lerövidítik 1 hétre. A kolléga, aki betanít, mindössze 7 hónapja dolgozik a cégnél és éppen felmond, már csak egy hétig van. Amúgy ügyes fiatalember, tényleg segítőkész, magyaráz, mutatja a dolgokat egymás után a számítógépen. Hozzáteszem, rendkívül sok mindent kell memorizálni, felírni mert nagyon nem egyszerű az üzletmenet.

Közben kiszállítunk is, és itt az első nagyobb probléma, KAPKODUNK, mert mondja nekem a kolléga, sietnünk kell 5 címre kell mennünk és nem sok az idő a kiszállításra. Most nem is magyaráz, gépiesen üti a klaviatúrát, és közben mondja, gyorsan, gyorsan indulnunk kell már. Áru kocsiban, a kolléga ezerrel vezet szinte mindenhol átlépi a megengedett sebességet, autópályán 150-n, városon kívül 100-130 őrülten vezet. A mi körünk általában 60-70 km volt, ami már csak levezetni sem kevés idő, de itt még árut átadni, számlát kezelni, pénzt kezelni, ha van visszáru akkor azzal is foglalkozni, és még mobil PDA-t használni ami napjában 4-5 alkalommal lefagy tehát szinte használhatatlan.

6241044_orig.jpg

 A kolléga megcsinálta, visszaértünk húsz perccel a következő indulás előtt, áruvisszavétel, menetlevélírás, visszáru betárolása a raktárba, maradt kb 10 perc indulásig, de már mondja, nézzük a gépen mit kell vinni a következő körben, hozd az árut kezd el átvenni az árut, de figyeljek mert ha ROSSZ SELEJTES és nem veszem észre, a cég RÁMVERI AZ ÁRÁT ha netán visszaküldik. Pedig itt ÚJ alkatrészeket árulnak, de ha selejtes mégis a DOLGOZÓNAK kell kifizetnie. Nos, a következő napok hasonlóan telnek, épphogy visszaérünk, és már szinte indulunk is a következő körre. Ebédelni nincs nagyon idő, néha 10 percre le lehet ülni megenni két szendvicset, vagy inni egy kávét. A körökön persze kolléga mutogatja, mi hol van, kihez menjek előbb, hogy rakjam sorba őket, nekünk 11 cím van összesen, ebből 5-6 rendel szinte mindig, a többi alaklom szerűen. A nap végén újabb feladat, a számlákat szállítóleveket a számítógépen iktatni (kb napi 70 db.) azokat besorolásuknak megfelelően három különböző mappába rakni. Ezután a nálunk levő pénzel elszámolni. Mindez nem is lenne gond, csak hogy ekkor már jóval TÚLJÁRUNK a 8 ÓRÁS MUNKAIDŐN. Hivatalosan 7:30 tól 16:30-ig van a munkaidő, de a vezető ezt variálhatja. Ezért mi reggel 7-től 16 óráig dolgoztunk VOLNA. Amit NEM lehetett tartani mert az utolsó kiszállítás kezdődik 15:30-tól akkor lehet indulni, előbb nem lehet.

Nekünk a leggyorsabb visszaérkezésünk is 16:30 volt, ezután még iktatás, pénzleadás minimum 15-20 perc, szóval kb 16:50-re végeztünk. Akárhogy is számolom ez napi plusz 1 óra. Aztán ott van még a KÖTELEZŐEN előírt MINDEN MÁSODIK SZOMBATON fél napot dolgozni kell. Ezekért a napokért szabadnapot NEM ADNAK, túlóraként van elszámolva. Ha mindent összeadok akkor egyik héten 45 óra munka, a másik héten 50 óra munka. Nem fincsi, mindez bruttó 170 ezerért.

Jelzem már felmondtam, ezt az őrült tempót nem lehet kibírni, az állandó gyorshajtás, hogy időben visszaérjek. Amikor már egyedül voltam szinte sosem tudtam visszaérni időben a következő kör előtt,ebédelni az autóban tudtam menet közben. Pihenőidőm szinte sosem volt, pedig hivatalosan 1 óra járt napközben, ezért aztán szinte minden nap 9-10 órát dolgoztam, azért mert a cég jó akar lenni az ügyfeleinél, ezért napi ÖTSZÖRI kiszállítás van. Csakhogy ez már két embert kívánna nem egyet, ahogy ők akarják.

Üdv!

Artur

Hirdess a Munkahelyi Terror blogon és 1 HÓNAPOT AJÁNDÉKBA ADUNK. A részletekért KATTINTS!