Aki idős, nem is ember...

Kedves Olvasók! Remélem Mindenkinek jól telt a karácsony és kipihentétek magatokat!

Ahogy igértem, ma újabb levelet közlünk. Egy 48 éves hölgy meséli el nem éppen hétköznapi tapasztalatait. A következő bejegyzésel hétfőn jelentkezünk!

 

Szia !

Meg szeretném osztani a frissen szerzett tapasztalataimat. Jelenleg 48 éves vagyok és a bankszakmában, dolgozom a kezdetek óta, Mindig fiatalos, előrenéző, nyitott gondolkodású személy voltam. Ebben az életkorban döbbentem rá arra, hogy váltanom kell, és ki kell próbálnom magamat a szakma más területein is.

 

Egy másik bankba jelentkeztem, ahová fel is vettek, minden továbbképzésen részvettem, a munkámat igyekeztem maximálisan elvégezni. Ahová kerültem, ott egy fiatalabb hölgy volt a munkatársam, akinek az aktivitása,a fele sem volt, mint az enyém, de az egója ezt többszörösével felülmúlta. Ez a hölgy, már biztos más környezetben nőtt fel, mint én, igyekezett a főnökök szemében rossz színben feltüntetni engemet,

 

Mire ez tudatosult bennem, már késő volt és váltanom kellett. Ekkor is jelentkeztem egy másik bankhoz, más beosztásba, sikerült, felvettek. Ezek után ami ott történt az rémálom volt. Tudni kell, hogy az ott dolgozók, akivel nekem napi kapcsolatban kellett lennem, huszonévesek voltak. Ezek a személyek úgy gondolják, hogy más csak buta lehet, ha idősebb, akkor az már nem is ember.

 

A főnökömmel, megbeszéltem, hogy nagyon fontos lenne számára, ha sikerülne minél előbb a munkát elsajátítani, mert csak így tudnám a munkájukat segíteni. A hölgy, akinek a helyére vettek fel, annak kettő hete volt, hogy átadja a munkát számomra. Én igyekeztem volna, mindent elsajátítani, de ezek az embernek nem nevezhető valakik, úgy gondolták, ha ők egyszer elmondanak dolgokat, azokat én máris gyakorlott szinten fogom tudni alkalmazni. /ez hízelgő számomra / nem így történt.. Képesek voltak átutalásokat eltüntetni, szkenneléssel kellet a központnak mindent feltölteni, képesek, voltak a feltöltött anyagokat megmanipulálni, annak érdekében, hogy bebizonyítsák, hogy én nem vagyok megfelelő a munkakör betöltésére.

 

Volt egy vezéralak, aki terrorizálta a többieket. Volt olyan, amikor a munkatárs azt kiabálta, hogy ő csak egy fizetést kap és nem hajlandó az én munkámat segíteni, mert azért én kapom a fizetésemet .A főnöknőnek mondtam, és ő erre azt reagálta, hogy „nem hallotta”.  Ennek a banknak a felépítése ilyen, így bánnak az ügyfelekkel is. Képesek voltak arra is , hogy amikor rám került a sor a bank bezárásánál és még gyakorlatom nem volt benne, direkt kinyitották az ablakot annak érdekében, hogyha megyek zárni akkor a riasztó bekapcsoljon és akkor ők megjelennek, mert én olyan buta vagyok, hogy bezárni sem tudok.

 

Én nem voltam elég erős, minden nap a saját magamat kellett volna megvédeni, de hiába, mert ők ebben élték ki magukat. Főleg ebben a környezetben képtelenség lett volna dolgozni, közös megegyezéssel elváltunk egymástól. Megmondom, eddig még egyszer sem szembesülte azzal, hogy mennyi idős vagyok, hiszen sok fiatal képtelen a korral lépést tartani és idejekorán begyepesednek. Nem tudtam szemléletesebben megfogalmazni, ami velem történt, mert igazából, nehezen tettem magamat ezen túl. Ebből is látszik, nagyon könnyen ki tudnak nyírni embereket a munkahelyen, ha a főnök ebben partner, A főnök itt is azért volt partner, mert kellett, hogy a dolgozók fedezzék őt amikor, nem a munkáját teszi. Nagyon jól összeszokott gárda volt, Minden munkatárssal ezt tették ennek előtte is, tehát nem biztos, hogy csak bennem volt a hiba.

 

Lehet mondani, hogy ez mind a koromnak köszönhető. Hiába voltam tájékozott, hiába tettem meg mindent ez nem volt elég. Ennek hatására teljesen összeomlottam és alig tudtam talpra állni.  Ilyen lelkiterrorban , még nem volt részem. Eleinte azt, hittem, hogy tesztelnek, kipróbálják mennyire, vagyok terhelhető. Mennyire vagyok stressztűrő .Sokat tanultam az esetből. Én a főnöknőmet többször is megkérdeztem, hogy mi a meglátása a munkámmal kapcsolatosan, de nem mondta, hogy nem felel meg. Én pedig el voltam varázsolva és azt hittem tudok bizonyítani, de ez sajnos nem így van, mert a főnöknő, még gondolom ígért is a munkatársaknak, ha a feletteseim előtt eláztatnak , megaláznak engemet, de ezt közben úgy tegyék, mintha a legnagyobb barátaim volnának .

 

Egy könyvrevaló anyagot, esettanulmányt  tudnék prezentálni az emberi aljasságból, amit szemrebbenés nélkül elkövetnek, annak érdekében, hogy a pozíciójuk, biztosítva legyen. Ezek az emberek,gondolom én, csak azokkal a személyekkel szemben csinálják, akiktől tartanak szakmailag . Buták között az okosabb sohasem tud megmaradni. Ezt nem tűrik. Ha nem vagy átlagos, akkor nehéz megtalálnod azt a helyet, ahol nyugodtan dolgozhatsz.

 

 Remélem érthetően fogalmaztam. Ez nagyon kicsi metszete annak, ami ott történt.

 

 Tisztelettel Terék Józsefné

Továbbra is várjuk a leveleket a munkahelyiterror@gmail.com címre! Az érdekesebb kommentekből is szemezgetünk. A levelek semmiféle cenzúrán, vagy kontrollon nem esnek át, a helyesírási hibákat sem javítjuk, ezért tessék odafigyelni!