Nincs erőm perelni

Kellemes hétfőt kedves Olvasók! Újabb levél, csak Nektek. Remélem ezt a hetet is túléljük! Legyetek aktívak :)!

49 éves vagyok 34 éves munkaviszonnyal rendelkezem. Az én történetem nem túl érdekes de azért leírom, hogy okuljon más a történtekből.

 

Tavaly szeptember elsején léptem be egy kis vállalkozáshoz ahol szóban akkor meg is egyeztünk az 500 forintos órabérben. Ami ugye nem sok ebben a mai világban, de a munka egy cseppet sem megerőltető.

 

Az első hónapban a fizetésem nekik 90 ezer forintra jött ki, de valójában 128 ezer forintnyi időt dolgoztam le, hozzá teszem szó szerint éjjel nappal ott voltam. Ezt akkor zsebbe nyúlva a tulaj kis vita után ki is fizette. Ha tudom mi lesz a vége, akkor már azonnal elkezdtem volna új állás után nézni.

 

A következő hónapban a fizetésem 76 ezer forintban állapították meg a 110 ezer forint helyett. Természetesen ezt sem nyeltem le. Kiszámoltattam a tulajjal a ledolgozott órákat és figyelmeztettem, hogy a vasárnapokért dupla fizetés jár. Mivel ez egy kezdő vállalkozás volt igyekeztem minden korábbi kapcsolatomat is igénybe venni, hogy az üzlet sikeresen beindulva működjön.

 

 

Megemlítettem, hogy mennyi tettem addig is a vállalkozás beindulásáért amit nem lett volna kötelező de azért tettem mert bíztam a jövőben és abban, hogy egy jó a kreativitást kamatoztató munkahelyen dolgozhatom. Így kitudtam sajtolni belőle a jogosan járó ledolgozott órákért járó fizetésem nagyobb részét.

 

Ekkor már egy kicsit elkezdetem gondolkozni, hogy ezt akartam én? minden hónapban küzdeni a jogosan járó béremért?  Közben készítettem egy weboldalt a vállalkozásnak gondolván, hogy csak észreveszi, hogy teljes odaadással azon vagyok, hogy az akkor még veszteséges  vállalkozás mielőbb legalább 0-ra fusson.

 

A harmadik hónapban a fizetésem 60 ezer forintra zsugorodott (túlórával együtt) 90 ezer helyett, mondván, hogy kellett nekem az, hogy bejelentsenek így csak a létminimumot tudják csak fizetni amúgy is a vállalkozás veszteséges (augusztusban indul

 

Ha ezt nem erőltettem volna akkor többet kapnék mert ugye a járulékos költségek elveszik a fizetésem felét. Hónap végére, december 22.-re megalkottak egy Munkaszerződést amit az első munkanapon kellett volna a kezembe nyomni, hogy visszamenőlegesen szeptember elsejétől írjak alá, hogy a fizetésem a mindenkori létminimum, ellenkező esetben nem kapok decemberi fizetést. Ez volt a kegyelemdöfés.

 

Ekkor közöltem a tulajjal, hogy sajnos ennyi pénzért nem tudok itt dolgozni és most szólok előre, hogy ne tartson becstelennek, elkezdek munkahelyet keresni. Ezt tudomásul is vette, de többször is rákérdezett, hogy jól meggondoltam-e? Mivel kitartottam az elhatározásom mellett, január 5.-én szóban felmondtak.

 

Ekkor hazamentem és azonnal megváltoztattam a weblap elérési kódjait illetve töröltem az oldalt amiért egy forintot sem fizettek. Két nap múlva az oldal visszakerült a tárhelyre amit nem tudom hogyan intézhettek el mert a tárhelyet én regisztráltam a saját e-mail címemmel és az oldalt is én készítettem. Tehát a munkámat ellopták. Szerencsére többszöri levélváltás és a bizonyíték beszolgáltatása, miszerint én vagyok a szerkesztő tulajdonos a tárhely szolgáltató az oldalt blokkolta. Persze ettől még biztosan az ellopott anyagot felteszik majd valahová de az a tárhely ami az én segítségemmel beindult már nem működik.

 

Beperelni a vállalkozást nincs már energiám. 2007-ben már elindult egy munkaügyi perem amit első fokon egy tárgyalással és másod fokon is, egy tárgyalással megnyertem, egy elektronikai készülékeket  értékesítő céggel szemben. A cég azóta már felszámolás alatt áll. Ki nem fizetett munkabér volt a per tárgya. Sajnos a megítélt elmaradt munkabért  a mai napig nem kaptam meg, pedig már 2009-et írunk.

 

Mondanom se kell, hogy még jobban nekiestem az állás keresésnek eddig reménytelenül.

158 önéletrajzot küldtem el,

3 konkrét visszajelzés volt  

3 interjún voltam, (többre nem hívtak),  

3 helyre regisztráltam magam,

2 fajta hirdetést adtam fel  több alkalommal (egyetlen válasz érkezett, ügynöki munka).

 

Továbbra is várjuk a leveleket a munkahelyiterror@gmail.comcímre! Az érdekesebb kommentekből is szemezgetünk. A levelek semmiféle cenzúrán, vagy kontrollon nem esnek át, a helyesírási hibákat sem javítjuk, ezért tessék odafigyelni!

Hirdessen nálunk a lehető legolcsóbban! A részletekről érdeklődjön emailben!