"Bocsi, de már betöltötték az állást"

Attila reggel 8-kor kezdett volna új munkahelyén, de 7 óra 50-kor felhívták telefonon és közölték vele, már betöltötték az állást.

Üdvözlöm a kedves olvasókat!

A minap esett meg velem az alábbi kis történet. Mivel aktív munkakereső vagyok (gondolom nem vagyok egyedül..) gyakran nézem az álláshírdetéseket a neten. Kereskedelmi vonalon elég magas szintű tapasztalatim és kapcsolataim vannak, de annyira mégsem jók, hogy az elmúlt fél évben egy normális helyre el tudtam volna helyezkedni salesesként.

Kb egy hónapja láttam egy hírdetést, hogy keresnek ilyen embert, rögtön jelentkeztem is, majd egy héttel később behívtak egy interjúra. Az illető tulaj és HR-es annyira nem voltak képbe, hogy mit akarnak, hogy nekem kellett ajánlatot tennem, mindenről (fizetés - jutalékok, munkaeszközök, stb..). Ez meg is történt.

Második körre vissza is hívtak és jött a szokásos keserű leves. Összeállítottak egy konstrukciót : Minimálbéren bejelentés + zsebbe a jutalék. Kocsit én hozzak és persze tankoljam is (mondanom sem kell, hogy országos kereskedelemről volt szó, tehát naponta meg kell tenni mondjuk pécs-budapest-debrecen távolságot..). Nekem ezek a költségek nem fértek bele a keretembe, főleg ilyen konstrukció mellett, ezért rögtön vissza is adtam.

Valószínűleg másnak sem, mivel egy hét múlva megint felhívtak és mondták, hogy változtattak rajta, az első 3 hónapban felvállalják a költségeket, majd utána meglátjuk..
Mivel egy új termékről volt szó és nagyon kellett a pénz gondoltam miért ne próbáljam meg. Három hónap alatt csak kiderül, hogy életképes-e vagy sem...

Szóbeli megállapodás meg is történt, írásbeli még nem, annyit mondtak, "A papírokat meg az adminisztrációt majd az első nap elintézzük."

Így is történt volna a dolog, hacsak - és ekkor jött a második pofon - reggel 8:00-kor kezdtem volna a cégnél, de 7:50kor! felhívtak ,hogy "Bocsi, de már betöltötték az állást.." Először azt hittem szórakoznak. Ráadásúl nem is a HR vezető közölte ezt velem, hanem vmelyik alkalmazott. El is kezdtem hívogatni, hogy most akkor mi van, mert éppen az épület ajtaja előtt állok, talpig öltönyben a 30 fokban, hónom alatt munkaügyi papírjaimmal, stb.. ahogy egy első napos kollégának illik.

De a HR vezető csak nem vette fel a telefont, a cégnél nem jutottam beljebb, mert a vezetők 10-11nél előbb nem bújnak elő, mondták és a telefonomra sem válaszoltak.
Késöbb azért mégis kaptam egy telefont a HR-től (gondolom megunta az állandó zaklatásomat több számról is..) habogot valamit, hogy előléptettek egy kollégát (egy nap alatt... mondanom sem kell, hogy már egy hónapja jártam hozzájuk interjúkra minden héten..), de sokáig nem jutott a magyarázkodással, mert - gondolhatjátok - nem hagytam szó nélkül a dolgot.

Szerencsére közvetve, ismertem egy belső embert, akit ráállítottam a dologra, hogy kicsit kérdezősködjön, nem kellett sokat várni a válasszal. Ő azt a választ kapta "A tulaj visszavonta ezt a pozíciót.." Ennyi? És hamár egy nappal előbb kezdek akkor meg ki is rúgnak? Az a baj, hogy ebben az országban a munkáltatók bármit megtehetnek a munkavállalókkal... vagy mégsem?

Érdekelne, mit tudnátok tanácsolni egy ilyen esetre.

Üdvözlettel: Attila