Kamuzzak az önéletrajzomban?

Kriszti leveléből kiderül, megbánta az egyetemen eltöltött 5 évet, mert hiába végzett kitűnőre, nem talál magának állást.

Kedves Despota!

Régóta olvasgatom a blogot és a kommenteket is, bár én még ebben nem vettem aktívan részt. Most azonban felmerültek bennem kérdések, amikre talán a tapasztaltabbak tudnak valamit mondani.

Sikeresen lediplomáztam egy hónapja, nem piacképes, bölcsész szakon. Ez már alapból nem előnyös nekem, bár nyelveket beszélek, de mobilnak sem mondhatom magam, mivel egy családtagomat nekem kell ellátnom szinte naponta, nem költözhetek el.

Összefoglalva: munkakeresésem egy megyére korlátozódik, nem akarok feltétlenül a szakmámban elhelyezkedni, ez egyébként is lehetetlen vállalkozás, telemarketing, MLM viszont nem nekem való. Másfél éve kezdtem intenzíven állást keresni, nem akartam ilyen helyzetbe kerülni, mint most vagyok.

Miután akkor néhány hirdetésre elküldtem az önéletrajzom, meglepődtem, de fel is hívtak. Persze mindegyik állásnál volt valami kis átverés, így nem sikerült olyat találnom, amit élveznék, vagy ami az egyetem mellett végezhető, de gondoltam, úgyis ráérek. Ezek olyan állások voltak, amihez nem kellett a diploma. Most már van dipi is, önéletrajz kiegészítve, gondoltam kezdem elölről a dolgokat. És most már eljutottam oda, hogy fel se hívnak. Gyanús nekem ez nagyon. Több ismerősöm is járt már úgy, hogy azzal hajtották el titkárnői meg ehhez hasonló állásoktól, hogy túlképzettek.

Egy másik ismerős meg is mondta, hogy ő engem ügynöknek se venne fel a cégéhez, mert tuti én lennék az, aki majd a kisfőnök állására pályázik. Szóval most, hogy öt évet lehúztam az egyetemen, kitűnőre végeztem, baromira megbántam. Nem vagyok hülye sem, mindig az adott pályázathoz igazítom az önéletrajzom, elvileg papírom is van róla, hogy álláskeresési vagy milyen tanácsadó vagyok, mégis annyit nem tudok elérni, hogy valaki visszajelezzen. És itt merültek fel bennem aljas gondolatok.

Mi van, ha kamuzok az önéletrajzomban. Vagy nem is kamuzok, hanem csak nem írom bele a diplomámat. Vagy a nyelvvizsgáimat. Nincsenek még nagy karrierterveim, egy-két év munkaviszony a célom, babát szeretnék, nem a feletteseimet kitúrni bárhonnan, arra ráérek 15 év múlva is. De esélyt se kapok, hogy ezt tudathassam bárkivel. Szóval ezeken agyalok a nagy semmittevésben és tanácstalan vagyok, talán a nálam idősebb tapasztaltabbak tudnak valami tanácsot adni. Vagy csak elmondani, hogy a postoló a hülye :)


Üdv: Kriszti