Így csalják ki a pénzünket

Kedves Szerkesztő(k)!

 

18 éves diáklány vagyok, még nem végeztem a középiskolával, még nincs állásom, de folyamatos álláskeresésben vagyok, a családban pedig csak édesanyám dolgozik, így nagy szükségünk lenne a plusz keresetre. Sajnos nagyon nehéz munkát találni, mostanában „hiánycikknek” számít. Ebből adódóan azokat az állásajánlatokat is megnézem, amit eleve kétkedve fogadok.

A blogra úgy találtam rá, hogy beírtam a keresőbe Sz. Z. nevét, aki egy otthonvégezhető munkaajánlattal keresett meg (illetve válaszolt a levelemre, mert SAJNOS ráakadtam az ő hirdetésére is).

 

Szerencsémre rákerestem a nevére. Hála az égnek! Különben én is "gazdagítottam" volna 800 Ft-tal. Olvastam a blog hozzászólásai között, hogy már más is találkozott a nevével. Ajánlata egyébként bedolgozási munkákból áll – borítékolás, terjesztés, másolás stb. Sajnos a fele sem igaz.

 

Hát ez a szerencsésebb esetem volt, mert utánanéztem, de már tőlem is sikerült kicsalni pénzt. Ráadásul azzal az ajánlattal elég sokszor találkoztam azóta is álláshirdetés-böngészés közben! 600 Ft-om bánja, hogy megbíztam egy "kedves, idős, becsületes" hölgyben.

 

Az ajánlat a következő:

 

600, esetenként 800 Ft (de találkoztam már 1000 Ft-tal is) az úgynevezett RENDSZERBE LÉPÉSI DÍJ. A szöveg szinte mindig ugyanaz.

 

Rózsaszín postautalványon a megadott címre el kell küldeni az összeget, majd ha az illető megkapta a pénzt, cserébe én megkapom a MUNKACSOMAGOT – ez a megnevezés azonban véleményem szerint igen messze van a valóságtól. Ugyanis a „munkacsomag” tartalma a következőkből áll:

 

Egy e-mail (attól, aki megkapta az összeget) + 2 vagy 3 csatolmány, melyben leírják, hogy mit kell csinálni, és amelyből egyértelműen kiderül, hogy az egész nem más, mint egy PIRAMIS JÁTÉK!!! A munka abból állna, hogy ugyanazt a szöveget, küldözgessem szét, amit én is megkaptam. A hirdetésben egyébként, ami után érdeklődtem, az egész valahogy úgy van bemutatva, hogy riportok, szövegek stb. másolásából, és azoknak a megrendelő címére való elküldéséből áll a munka. – Egészen hihető sajnos (annak, aki még nem találkozott vele).

 

Ja és ha megrendelem a következő „munkacsomagot” újabb 600-800-1000 Ft-ért, akkor előrébb léphetek (ugyebár a piramisban). És ez így megy tovább a negyedik munkacsomagig. És persze ha idáig eljutok, állítólag már minimum 7 milliónak kéne a zsebembe lenni. Ezután a mondat után már nyilvánvalóvá válik, hogy kamu, DE pl. amíg nem fizettem, talán 10-15 ezer forintokról eshetett szó HAVONTA! Nem kecsegtetnek milliókkal, még százezrekkel sem! Reális összegekkel dobálóznak, hogy még hihetőbb legyen.

 

Én csak 600 Ft-ot fizettem be, és nagyon megbántam. Hiszen nem fogok egy olyan munkát végezni, ami abból áll, hogy másokat is belehúzzak ilyen csalásba… De gondolom, vannak elegen, akik ezt csinálják. És tulajdonképpen nem is törvényellenes, hiszen én fizetek valamiért, amit utána meg is kaptam. Az már más, hogy nem azt kaptam, amire számítottam.

 

Egyébként a feljebb, Sz. Z. nevével kapcsolatban leírt ajánlat kapcsán említeném meg, hogy egy ehhez hasonló bedolgozás jellegű munkával már édesanyámék kb. 5 évvel ezelőtt elkezdtek foglalkozni.

 

- Nem voltak különböző fizetendő díjak stb.

 

- Bejegyzett cégről volt szó, szerződést kötöttek,

 

- a munkacsomag meg is érkezett (1 hónapban talán 4 – ígért fizetés a hónap végén), az elvégzett munkát édesanyámék rendszeresen visszaküldték a megfelelő címre (nem pár papír cetliről volt szó, tényleg dolgozni kellett!), pénzt azonban a mai napig sem láttak.

 

A cég kb. 2-3 hónap múlva nyomtalanul eltűnt, mintha sosem létezett volna. Ennyit arról, hogy szerződéssel valamit is lehet kezdeni.


Elvesztett pénzről nincs szó, hisz a munkacsomag nem került semmibe, de tulajdonképpen a semmiért dolgoztak egy egész hónapig.

Szóval így bízzon meg az ember bárkiben is. De sajnos mindig fognak találni olyat, aki reményvesztett, elkeseredett és úgy látja, hogy nincs esélye arra, hogy a helyzetén javítani tudjon. Ilyenkor az ember a legutolsó dolgot is megpróbálja, és sokan sajnos hasznot húznak más nyomorúságából (nem feltétlenül hiszékenységéből!).

 

Sajnos tényleg, senki és semmi nem az, aminek látszik. A hölgy, akivel leveleztem, mindig nagyon kedves és közvetlen volt, megbízhatónak tűnt. Tévedtem. Mindenkinek azt üzenem, hogy jól nézzétek meg kiben bíztok meg! A hasonló ajánlatoknak meg járjatok utána, amennyire tudtok.