20 nap, 16500 forint

Remélem tud segíteni.Dolgoztam 1 építőipari vállalkozónál és már nem bírtam tovább a stílusát mert minden órában üvöltött mindenért.Felmondtam 2 hónap után.Márc.18-án kezdtem alkalmi kiskönyvvel majd ápr.1-től heti szerződéssel.Ápr.26-tól padig bejelentett határozatlan időre(ha jól emlékszem mert a munkaszerződés példányából nem kaptam!)Majd május 14-én véget ért nála a pályafutásom.

 

A béremet természetesen visszatartotta május 24-ig.Majd 24-én elmentem a házához,hogy aláírjam a papírokat és végre átvegyem a pénzemet.Minimálbérrel vett fel...A heti szerződéseken szereplő 3200 ft/napi pénzemet megszoroztam 20,ugyanis annyi napot kellett volna kifizetnie,mert úgy fizetett,hogy a hónap közepétől közepéig.Amikor aláírtam a papírokat közölte velem,hogy a bérem 20 napra 16500 ft!!!!!!Mert hogy újra kellett fúrni néhány keritéslécet.

 

Ezt a kártérítést állítólag a könyvelője számolta ki ami 100000 ft lett és ő milyen rendes mert saját magától is levont 40000ft.Aztán közölte,hogy a havi fizetésem 65000ft amit elosztott 24 munkanappal ugyanis ennyi ledolgozott napra fizet ennyi pénzt.A barátnő ott volt és ő tanúként talán hasznomra lehet...

 

Segítsen kérem mit tehetek?!Válaszát előre is köszönöm.Üdvözlettel:B L

 

Kedves L!


A levonás a béredből törvényellenesen történt: ha kárt okozol a munkaviszonyoddal összefüggésben - akár a munkáltatódnak, akár másnak - és ezt nem szándékosan teszed, akkor csak a havibéred 50%-áig terjedhet a kártérítési felelősség. Ugyanakkor bizonyítani kell, hogy kötelességed megszegése miatt következett be a kár, illetve a kár pontos összegét is.

 

Tehát még ha valóban tartoznál is neki kártérítéssel - nem tudom, hogy az iratok alapján ez mennyire lehet bizonyított - akkor is csak a havi fizetésed maximum 50%-ával, tehát én mindenképpen megfontolnám, hogy indítsak-e jogi eljárást, ehhez persze ajánlott ügyvéd segítségét igénybe venni (akár ingyenes ügyvédet is a jogi segítségnyújtók, illetve a jogpont hálózat munkatársai közül).

 

Üdv,
Erynnis