Diktafonnal a megalázások ellen

Sziasztok!

 

Én is átéltem a munkahelyi megaláztatást, nyugtatókkal kellett bejárnom dolgozni és ott volt az igazgató fő ütőkártyája: „nem kötelező itt dolgozni, el lehet menni”(ld. Gyurcsány: el lehet menni Magyarországról).


Hát én kiugrottam a nagy semmibe, -de oda is érkeztem. Nincs semmiféle happy end. A téma azonban foglalkoztatott, és mikor egyszer egy rövid riportot készítettem egy jónevű jogásszal (TASZ), felvetettem ezt a dolgot.

 

Ime a részlet:


„– Mit lehet csinálni, ha valakinek sértik az emberi méltóságát
–gondolok arra, hogy pl. minősíthetetlen hangnemben beszélnek vele. Hogyan lehet ezt bizonyítani? Vegyük föl rejtett kamerával vagy mikrofonnal?


– Igen, ez jó. Az adatkezelésnek célhoz kötöttnek kell lennie. Önnek joga van felvenni ezt a beszélgetést, mert interjút készít velem és én ehhez hozzá is járulok. Hogyha egy ember azt szeretné bizonyítani, hogy megalázó módon bántak vele, akkor azt gondolom, hogy ennek a tételnek a bizonyításához egy titkos hangfelvétel készítése legális jogi lehetőség. Tehát ha valaki felveszi azt, hogy ővele megalázó módon bántak, majd ebből jogi történet lesz, hogy ő milyen alapon vette ezt fel, és őt ezért meg akarják hurcolni, ilyen esetekben például nagyon szívesen tudunk segíteni.”


Nekem is furcsa, hogy diktafonnal kell járkálni, de úgy tűnik, nincs más járható út (a szakszervezet lófüttyöt ér). És ha a TASZ (Társaság a Szabadságjogokért) elnöke ezt mondja, akkor jogilag sincs félnivalónk. De azért kell ehhez bátorság rendesen.