Munkahelyi piálással vádolnak

Tisztelt Fórumozók!


Munkahelyemen többször konfliktushelyzetbe kerültem egy munkatársammal, aki nálam alacsonyabb iskolai végzettségű, mégis magasabb beosztásban van,pedig ehhez szükséges iskolai végzettsége nincs, pedig azt már törvény is kötelezi.( minimum érettségi )Nekem főiskolai diplomám van, neki 8 általánosa+egy 1 éves szakképesítése.

 


Ő közel 30 éve van a cégnél,én 3 éve.Személyes csatározások sorozata zajlott le köztünk a beosztottak előtt, míg egyszer a fejéhez vágtam a fent írtakat ( sokak előtt ).Ezután valószínűleg véres bosszút forralt, mert mikor mi a beosztottakkal váltás után söröztünk a munkahely területén, szaladt az állomásvezetőhöz és bepanaszolt,hogy én alkoholt fogyasztottam munkaidőben(!)­.Miután engem a főnök váltott, közölte vele, hogy nem munkaidőben ittam, maradjon nyugton.


Persze én is bepöccentem és mindenki előtt aljas spicli patkánynak neveztem, aki körömpiszoknyi hatalomért semmitől sem riad vissza.Termés­zetesen engem is csendre intettek, de a feszültség ezután még inkább a levegőben volt.További szóbeli csatározások után egyszer csak azt a megoldást találta legjobbnak, hogy szolgálati jegyen megyei felettesének és az igazgatónak jelenti, hogy engem és a munkatársaimat munkaidőben alkoholfogyasztáson kapott, mire én minősíthetetlenül beszéltem vele, becsületsértést követve el ezzel.


Természetesen a főnököt kihagyta az egészből, vagyis a szolgálati utat is megkerülte.Az ügyet valószínűleg ki fogják vizsgálni.Szeretném tudni, hogy állításai mennyit érnek az enyémmel szemben, neki mit kell bizonyítani és hogyan, nekem kell-e bizonyítani és hogyan, illetve ha kiderülnek ezek az alaptalan vádak ( ami miatt engem ki is rúghatnak ), hogyan vehetek elégtételt rajta nem csupán jogi úton, hanem munkahelyi viszonylatban is.


Szeretném azt is tudni, hogy hosszú munkaviszonya és az én rövidebb munkaviszonyom eredményezhet-e részrehajlást ebben az ügyben.Egyszóval szeretnék mindenre felkészülni!
 

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.comcímre!

 

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre küldheted!