Négy év alatt egyetlen fillért sem kaptam

Tisztelt MHT!

 

Kérem segítsenek, mit tehetnék az adott szituációban:


2006. februárjától egy kft.-ben ügyvezető igazgatói posztot töltöttem be. Két hónapja lemondtam a pozíciómról, egy ügyvédi iroda el is intézte a szükséges formalitásokat (lemondó nyilatkozat, cég iratainak módosítása, cégbírósághoz való benyújtása, stb.) Később kiderült, hogy a négy év, amit a cégnél töltöttem, nem munkaviszonyként szerepel a nyilvántartásban. Úgy érzem, félre lettem vezetve, nem tudok elszámolni semmiféle munkaviszonyban töltött idővel.


Ráadásul a négy év alatt egyetlen fillért sem kaptam az általam elvégzett munka után. (azt hozzá kell tennem, hogy az ügyvezetői tisztséget egy barátom kérésére vállaltam el, szívességből. de azt nem hittem volna, hogy nem lesz belőle munkaviszony, valamint, hogy a pénzemet sem fogok soha megkapni) minden nap bejártam az irodába, dolgoztam, minden – az ügyvezetői pozícióból fakadó – kötelezettségemet elvégeztem.


Szeretnék egy munkaügyi pert indítani, ahol a cél, hogy a munkával eltöltött négy évet, munkaviszonyban eltöltött négy évnek állapítsa meg a bíróság. Ezen kívül szeretnék indítani egy kártérítési pert is, ahol a cél, hogy megkapjam a négy évi munkám ki nem fizetett díját.

 

Kérem adjanak nekem tanácsot, hogyan kezdjek hozzá és hogy egyáltalán van-e értelem belevágnom a pereskedésbe.


 

 

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre küldheted!