Lopással vádolnak

Idén január 18.-án elhelyezkedtem egy éjjel-nappali üzletben, éjszaka 12 órában, eladói munkakörbe, az üzletvezető elmondása alapján be vagyok jelentve, amit nem vitatok, csak épp nem tudom hány órában. Jelenleg is itt dolgozom lassan 1 hónapja és még nem írtam alá semmilyen szerződést, semmilyen hivatalos papírt.


A gond a következő:


Január 18-tól egészen Február 12.-ig, keletkezett a boltban jelentős leltár hiány, aminek egy részét tőlem(is) levonják, ez alatt az idő alatt keletkezett kb 28 doboz, azaz majdnem 3 karton cigaretta hiány a műszakom alatt, amit teljes egészében levonnak tőlem (24.000 Ft).


Ez azért érdekes, mert soha egy doboz cigit se adtam el úgy hogy a vevő nem fizetett volna érte, és soha nem tettem, és nem fogyasztottam úgy el semmit, hogy azt ki ne fizettem volna.


Megpróbálom leírni hogy hogyan működik ez a rendszer:


A számítógépbe vonalkód alapján (cigaretta esetében keresési funkcióval) felvisszük a az adott terméket / termékeket, ekkor a gép kiszámolja hogy mennyit fizet a vásárló majd tételesen beütjük a pénztárgépbe, találkoztam olyan esettel hogy 1 dohánytermék eladásánál a gép nem vonta le a készletből a terméket, ez egész egyszerűen úgy történt, hogy 0 azaz nulla darab cigarettát adtam el 570 forintért amit sikeresen hozzáadott az aznapi bevételhez mivel nem keletkezett csak 100–150 forint többletem, viszont 1 doboz cigarettával kevesebb volt a polcon, szóval hiány keletkezett mivel a gép nem vonta le a készletből, de az ellenértéket hozzáadta a bevételhez. Valószínű hogy a többi dohánytermék is hasonló módon „tűnt“ el, amit aztán hónap elején ki kell fizetnem.


A hiányt úgy vesszük észre, hogy minden váltásnál (naponta 2×) átszámoljuk a cigarettákat, ekkor felírjuk egy normál négyzethálós füzetbe hogy melyikből mennyi van, majd lekérjük a gépből, hogy tényelegesen mennyinek kell lennie, és ilyenkor látjuk a különbözetet.


Ebben a gépben tartjuk számon a jelenlegi raktárkészletet, és a bevételeket (visszamenőleg 2 hétre) aztán törlik a kamera felvételeket, és a napi bevételeket, a bevételeket egy vonalas füzetbe felírjuk minden váltásnál. Gyakorlatilag egy vonalas és egy négyzethálós füzet alapján kapjuk a fizetésünket.


Összegezve a dolgot, ma február 14.-én kaptam „volna“ meg a fizetésemet januári hónapra kb 10–11 napra ami kb 37000 forint, ebből levontak 24000 forintot dohánytermék hiány miatt „gondolom én“ ugyanis részletes listát nem kaptam, illetve semmilyen papírt, csak egy boríték vár az üzletben benne kb 13000 forinttal.

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com