Gusztustalan, amit ezek a cégek csinálnak

 

Amennyiben kíváncsi a cégek nevére is, kattintson ide!

 

Pár álláskeresési történetet szeretnék megosztani az olvasókkal amik között van enyhén szólva vérlázító is!

 

1.Az első és egyben szerintem leggusztustalanabb egy neves biztosító cég felvételén volt.


Ha jól elmlékszem akkor ügyfélszolgálatosnak jelentkeztem.


A felvételi interjúként emlegetett dolog úgy zajlott hogy betereltek kb 20 embert egy terembe ahol székek voltak és egy kivetítő, majd levetítettek diagramokat meg egy kisfilmet hogy milyen jó is ide tartozni meg ilyenek…(mind ismerjük ezeket a kamu beetetéseket)


Utána jött pár állítólagos vezető aki szintén nyomta a rizsát majd következett egy nagyon tehetséges üzletkötőjük (mindig van véletlen egy éppen) aki csak 3 hónapja kezdte de ebben a hónapban 1 millió fölött számlázott ki és ez után kapja a fizetését stb…


Aztán jött a „személyes elbeszélgetés” ahol próbáltak meggyőzni minket egyenként hogy legyünk egyéni vállalkozók és ők az induláshoz adnak 400 ezer forint hitelt a szerződéssel együtt hogy abból élj meg amíg felépíted magadnak az ügyfélkörödet és már egyedül tudod traktálni a biztosításokat az embereknek…

 

Amikor látták hogy nem vagyok hülye és mondtam hogy senki nem ad 400 ezer forintot puszira azt mondták hogy „hát ez befektetés a munkámba”Amikor mondtam hogy és ha nem jön be akkor van 400 ezer hitelem mert ez hitel nem más és mint egyéni vállalkozó még fizethetek havonta kb 40 ezret akkor próbáltak meggyőzni hogy ez nem így van.


Persze akik megjelentek ott azoknak rendes munkát hirdettek és nem ezt az átverést… Gondolhatjátok hogy mindenki kiröhögte őket és lelépett a fenébe.

 

2.Szintén hasonló eset volt egy másik nagy cégnél


Elmentem az interjúra ahol közölték az ügyfélszolgálatos állás helyett, hogy ez tulajdonképpen szintén ügynöki munka lenne.


Szintén egyéni vállalkozóival és csak jutalékért…
Vérlázító volt hogy az 50-es éveiben járó erős orosz akcentussal beszélő hölgy az interjú során kérdezgetett és mikor mondtam hogy sajnos az egyetemet pénz hiányában kellett otthagynom azt válaszolta hogy hát ha a szüleimnek lett volna náluk megtakarítása akkor most nem lennék ittPlusz rám akart tukmálni szó szerint biztosítást ha már látta rajtam hogy nem dőlök be a kamu állásának…


3.
Ez a történet egy sokak által utált céghez fűződik
Miután leegyeztettem az időpontot elmentem az interjúra
Itt is a tipikus 20-25 éve közötti csinos HR-es fogadott
Majd az interjú úgy zajlott hogy mondta hogy kezdjem el ahol akarom mert mind egy neki…Én elmondtam amit tudni kell a régi munkáimról és úgy általában. Majd őt csak az érdekelte hogy miért ide jelentkeztem és hogy miért ezt a céget választottam


Látszott messziről hogy sík hülye és köze nincs egy HR-es munkájához


4. Én is megjártam a most M O I néven futó kamu céget de ezt már megírták mások előttem így ezt nem is firtatom.


5.
Én szintén egy koronás darab a Humán centrum
A történet itt az egyik internet/tv/telefon szolgáltató álláshirdetésére jelentkeztem majd ők behívtak engem interjúra itt 3an voltunk akiket interjúztattak a következőket játszották el velünk 1 érvelési feladat olyan dolgok mellett amik teljesen elmebetegségek… (pl miért jó ha nincs sebesség korlátozás)2 kitöltettek egy olyan tesztet amit 5 évesek is megcsinálnak
3 szituációs gyakorlat.Majd közölték hogy majd értesítenek bennünket.


Ez meg is történt kiválasztottak hogy én mehetek a  székházába interjúra. Mondom nagyon jó ott biztos csak beszélgetés lesz… (a F.szt) Odaértem a megbeszélt napon és láss csodát 20 bevezényeltek egy terembe ahol kb 20-an voltunk. Majd jött a megalázás megint Mindenkivel mindenki előtt eljátszatták az érvelős feladatot. Majd ezután jött a nézzük mit tudsz játék ami abból állt hogy miután mindenkit behívtak egyesesével egy zacskóból ki kellett húzni egy tárgyat és eladni egy a vizsgáztatók által kitalált személynek. Én 2 DB felemás használt szétvert dobverőt húztam és el kellett adnom egy 70 éves nyugdíjasnak őket! Mondanom sem kell nem ment a dolog.
Majd az egész végén közölték hogy egy azaz 1 embert vesznek fel és ővele beszélgetnek el személyesen…


Ezek után mondja bárki hogy nem gusztustalan amit ezek a cégek csinálnak…


Jah az összes cég MAXIMUM 90 ezer + jutalékot fizet vagy még minimálbért juttatások meg ilyenek eleve felejtős kategória.
Volt olyan interjúm is ahol kiröhögtek miután mondtam hogy 24 évesen 3 év munkatapasztalattal (telemarketing, reklám, értékesítés, ügyfélszolgálat, recepció stb…) és szeretnék fix nettó 120 ezer forintos fizetést és nem kell a + jutalék meg egyéb humbug hanem egy normális bejelentett 8 órás munkát szeretnék.

 

 

Most ott tartok hogy a cégem szintén elbocsájtott még a próbaidő vége előtt noha olyan embereket megtartott akiket velem együtt okított ki és teljesen alkalmatlanok az általuk végzett munkára csak éppen pofára jobban tetszettek a főnöknek.

 

 

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com