Kinél is dolgozom?

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

 

 

Tisztelt Munkahelyi (t)errorjog!

 

Kedves Hölgyem/Uram!

 

Tehát van 2 személy, akik baráti, üzlettársi kapcsolatban vannak (legyen A és B). A-nál dolgoztam tavaly májustól idén márciusig. Mint útóbb kiderült: napi 4 órára voltam bejelentve bruttó 45.000 Ft-tal. Persze napi 8 órát dolgoztam, igaz kézbe kaptam netto 50.000 Ft-ot. Idén márciustól B-nél dolgozom napi 6 órában, 80.000 Ft-os nettó fizetéssel. Ügyfélkapus regisztráción keresztül kiderítettem, hogy még mindig az előző céghez vagyok bejelentve. Szerződés is csak A-val készült, B-vel még nem, bár kértem...


Magyarázatul szolgálhat - némileg, hogy súlyos beteg voltam, s azt megelőzően lettem munkanélküli, s ebbe a szituációba csak kiszolgáltatottságom miatt voltam kénytelen belemenni, s ráadásul egy jelzáloghitel is nyomja a vállam.


Kérdésem, hogy mit tehetek, míg más munkát nem találok, milyen jogaim vannak, ha vannak. Feljelenthetem e munkaadókat? Érdemes feljelentenem őket?


A válaszukat előre is köszönöm!

 

 

Kedves Levélíró!

 

Persze, mindenkit fel lehet jelenteni, nagy divat ez nálunk ugyebár, de én inkább azt javasolnám, hogy először próbáld meg rendezni a dolgot a munkáltatókkal. Azaz kérd meg a korábbit, hogy írjátok meg a munkaviszony megszüntetéséről szóló megállapodásodat, majd adja ki a munkaviszonnyal kapcsolatos papírjaidat, ezután pedig szólj a jelenlegi munkáltatódnak, hogy intézzétek el a papírmunkát és jelentsen be. Ha kell, írásban szólítsd fel őket ezekre.

 

Muszáj megjegyeznem még, hogy nem kell mentegetőznöd a helyzeted miatt, gyakorlatilag csak munkáltatót váltottál, mindazonáltal én a helyedben ragaszkodnék a világos, tiszta helyzethez, papíron is, főleg, ha hiteled van, beteg voltál, munkanélkülin voltál, stb.

 

Ha meg vannak elégedve a munkáddal és szükségük van rád, úgyis rákényszerülnek, hogy jogilag is rendezzék a helyzeted, ha világosan közlöd velük, hogy ezt akarod.

 

Üdv,

Erynnis