Prémiumfeladat vs. munkaköri leírás

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

 
 

Üdvözlet!

Egy prémiummal kapcsolatos kérdésben szeretnék munkajogi segítséget kérni. 

Egy távközlési cégnél (kb.) a következőképpen van meghatározva a prémium:
[Éves átlagfizetés] szorozva [(a magyar leányvállalat teljesítményével] szorozva [a fizetési osztály (grade)-re jellemző konstanssal] szorozva [az egyéni mutatóval]

Éves átlagfizetés: 1.200.000 Ft (bruttó)
Pl: magyar leányvállalat teljesítménye = 135% (külföldről meghatározva, előzetes célok alapján)
Fizetési osztály konstans: 0.1 (10%)
Egyéni mutató: Good

Poor = 0%
Improvement needed = 50-85%
Good = 86 - 114%
Excellent = 115% - 129%
eXceptional = 130% - 150%

Ekkor a vezető emberenként eldönti, hogy ki hány százalékot kap. Példánkban az illető 85%-ot kapott, de egy csoporttárs például 95%-ot.

Három kérdésem van:

1. Szabályos-e az, hogy ugyanazt a munkát végző, más prémiumfeladatokat kapott munkatárs a fizetéséhez képest 10%-kal töb bónuszt vihet haza, ha mindkettő munkatárs teljesítette a prémiumkiírásban foglaltakat. 

2. A prémiumfeladatok között van egy olyan, ami a munkaköri leírásban találtakkal nem összeegyeztethető (ügyfelekkel történő telefonos beszélgetés minden hónapban). A munkaköri leírás nem tartalmaz ügyféllel való kapcsolatfelvételt, kapcsolattartást. Függővé tehető-e a prémium olyan céltól, ami nincs benne a munkaköri leírásban? (gyakorlatilag semmi köze nincs hozzá).

3. Ez nem prémiummal kapcsolatos, de munkajogi kérdés: a hívott ügyfél panaszt tehet a hívóra. Milyen jogkövetkezménye lehet egy ilyen panasz elbírálásának, ha egyszer a hívás nem került rögzítésre?

 

Akkor sorban válaszolok is a kérdésedre:

1. Szerintem szabályos, mivel, ahogy írtad is, más prémiumfeladatokat kapott a másik munkatárs.

2. Igen, függővé tehető a prémium a munkakörön túli feladatoktól, sőt, általában ez a lényege a prémiumfeladatoknak, mivel a munkaköri feladatokat prémiumkiírástól függetlenül is el kell végezni.

3. Ha nincs bizonyíték a panaszra, akkor nem is tudják elbírálni, tehát sem elbírálni, sem jogkövetkezményt megállapítani nem lehet rá, főleg nem törvényesen.

Remélem, tudtam segíteni!

Üdv,
Erynnis