Szemlátomást menti ki a vagyont

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

Tisztelt Terrorjog !

Holnap lesz a munkaügyi tárgyalásom, és egy kicsit belekuszálódtam. Kettő, párhuzamosan haladó munkaügyi perem van folyamatban.
Utalnék a "Sírva dolgoztam" című posztra.
A per folyamán még egyszer megkaptam a felmondásomat azzal az indoklással, hogy megszűnt a munkahelyem.
Valóban, megszűnt a magán vállalkozás, de ugyanott, ugyanazzal a tevékenységi körrel, ugyanazon alkalmazottakkal és ugyanazzal a tulajdonossal tovább folytatódik minden. Mindennek tetejében betegállományban voltam. Ezután úgy két hónappal megkaptam az adó igazolásomat, de semmi mást. A balesetből kifolyólag állapot rosszabbodás miatt lerokkantosítottak, de nem születhet határozat, mert hiányzik a TB kis-könyv a kilépő papírok, és a fene tudja mit kérnek még..
Tehát, megint sakk-matt. Jogerős ítélet nélkül áll minden. A Nyugdíjfolyósító próbál segíteni, ellenőröket küld ki a munkáltatómhoz.
Így előbb-utóbb születhet valami határozat. Bonyolítja a helyzetet, hogy szabadságon nem voltam, mióta ennek a munkáltatónál dolgozok.
Kérhetem-e, és meddig?
Érdekelne, hogy a munkáltatóm, aki jogellenesen elbocsátott, azt most a magán vállalkozás szerint, vagy a Kft.-t kötelezik a munkabér kifizetésre? Kit marasztalnak el?
Kezd egyre cifrább lenni a dolog, hiszen szemlátomást menti ki a vagyont. Menekülne minden felelősség alól. Amennyiben a munkaviszonyom még most is érvényben van, úgy 5 éve vagyok alkalmazásban nála. Jár-e végkielégítés, és ha igen, mennyi?
Jó kis katyvasz van körülöttem, de nem én tehetek róla. Én megmondtam a munkáltatómnak, hogyan tud tőlem törvényesen megszabadulni, de ő okosabb volt.
Amennyiben tud segíteni, köszönöm.

 

Úgy gondolom az infók alapján, hogy először is a munkajogi jogutódlás tényének megállapítását kell kérned/kérnetek a bíróságtól és ha ez sikerült, utána kell kibővíteni a keresetet a végkielégítésre, szabadságmegváltásra, stb. (a sorrend betartása főleg az illetékfizetési kötelezettség miatt fontos, hogy fölöslegesen ne fizessetek sokat).

Ha a bíróság megállapítja a munkajogi jogutódlást, akkor alapesetben a jogutódot kötelezik a fizetésre, a jogelőd egyetemleges felelőssége mellett (azaz a kft-t és az egyéni vállalkozót együtt).

A per során lehet ideiglenes intézkedést, illetve biztosítási intézkedést is kérni, ha jogosan tartotok attól, hogy veszélybe kerül a követelésetek kielégítése. Ezen érdemes elgondolkodni, mivel külön díja van, ezért kérdés, hogy megéri-e. Azt is számba kell venni, hogy ha a kft-t felszámolják, a munkavállalói követeléseket a legelső körben kell kielégíteni, továbbá erre külön állami pénzalap is van, azaz ha a cég vagyona nem fedezné a munkavállalók követeléseit, akkor a felszámoló azokat ebből a pénzalapból tudja - korlátokkal - teljesíteni. Ha pedig a cég így sem tud teljesíteni, az egyéni vállalkozótól is meg lehet kísérelni a behajtást (sőt, mind a kettőtől akár egyszerre is).

Üdv,
Erynnis