Jubileumi jutalom

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

Tisztelt Szerkesztő!

Én tanácsot és segítséget kérek, nem tudom, kihez kellene fordulnom.
Tehát 2006 októberben kaptam a 30 éves jubileumi jutalma,t ami közalkalmazottnak jár.
2010-ben az akkori munkahelyemen közölte a munkaügyi előadó, hogy két évem van a 35 éves jubileumra.
Majd 2010.07.07-én felmondtam, külföldre mentem fél évre, 2011.március 1-én kezdtem a jelenlegi munkahelyemen közalkalmazottként, igaz meghatározott szerződéssel.
Itt pedig közölték velem, hogy az előző munkahelyemen ki kellett volna fizetniük a 35 éves jubileumot,ha nem tették, akkor meg kell várnom a 40 éveset.
Kérdésem: Akkor most kinek van igaza?
Én hol és kin követelhetem a pénzemet, mivel nem kis összegről van szó.
Válaszát előre is köszönöm.

 

A törvény szerint abban az esetben jár önnek az említett jubileumi jutalom, ha megszűnik a korábbi közalkalmazotti jogviszonya és a megszűnés időpontjában már nyugdíjasnak minősül. Ekkor is az a feltétel, hogy meglegyen a legalább 35 év közalkalmazotti jogviszonya, amit a megszűnés évében - tehát 2010-ben - tölt be, illetve hogy a jogviszony ne áthelyezéssel szűnjön meg.


Nyugdíjasnak az alábbi esetekben minősül a törvény alapján:

a) a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény szerinti öregségi nyugdíjkorhatárt betöltötte és az öregségi nyugdíjhoz szükséges szolgálati idővel rendelkezik (öregségi nyugdíjra való jogosultság), illetve
b) az a) pontban említett korhatár betöltése előtt öregségi nyugdíjban, vagy
c) korkedvezményes öregségi nyugdíjban, vagy
d) előrehozott (csökkentett összegű előrehozott) öregségi nyugdíjban, vagy
e) szolgálati nyugdíjban, vagy
f) korengedményes nyugdíjban, vagy
g) más, az öregségi nyugdíjjal egy tekintet alá eső nyugellátásban, illetőleg
h) rokkantsági (baleseti rokkantsági) nyugdíjban
részesül.
(2) A közalkalmazott akkor részesül az (1) bekezdés b)-h) pontokban felsorolt nyugellátásban, amikor a nyugellátást kérelmére megállapították.
(3) Az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően, e törvény alkalmazásában nyugdíjasnak minősül az a közalkalmazott, aki
a) az előrehozott nyugdíj feltételeivel rendelkezik és felmentésére a 30. § (1) bekezdés e) pontja alapján kerül sor,
b) a negyven éves szolgálati idővel igénybe vehető öregségi teljes nyugdíj feltételével rendelkezik, és felmentésére a 30. § (1) bekezdés f) pontja alapján kerül sor.
(4) A közalkalmazott köteles tájékoztatni a munkáltatót, ha az (1) bekezdés hatálya alá esik.

Amennyiben megfelel az itt foglalt feltételeknek, volt munkáltatójától kérheti - az elévülési időn, azaz 3 éven belül - a jutalom megfizetését, először írásbeli felszólítással, nemteljesítés esetén pedig jogi eljárást is indíthat.

Üdv,
Erynnis