Takarodjak munkanélküli segélyre és örüljek, hogy egyáltalán kifizet

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

 

Kedves Munkahelyi Terror!
 

A problémám a következő: Több mint 5 éve dolgozom egy cégnél éjszakai műszakban rendes bejelentéssel (épphogy). A főnökeim csődbe fognak menni és át szeretnének jelenteni a vadi új cégükbe azzal a feltétellel hogy lemondjak  a nekem járó végkielégítésről. A bejelentés csak egyszerűsített munkavállalói szerződés lenne így a jogfolytonosságom megszűnne. Mivel én úgy gondolom hogy ez tisztességtelen és nem is jogszerű gondoltam nem megyek bele. Erre az egyik főnököm válasza az volt hogy akkor takarodjak munkanélküli segélyre és örüljek hogy egyáltalán kifizet.  A másik eleinte ígérgetett mindent hogy majd fél év múlva vissza jelent,de amikor én kitértem arra hogy először számoljuk el az 5 évemet akkor kategorikusan kijelentette hogy ha most kifizet akkor nem alkalmaz sehogy sem.

 

Kérdem én hogy lehet valaki ennyire pofátlan?? Eddig lehúztam 5 évet nála úgy hogy se karácsony húsvét 40 fokos lázzal dolgoztam neki heteket mert nem írta alá a táppénzes papírt és még sorolhatnám.  A kollegámat úgy küldte el hogy amint ledolgozta a munkaidejét odalépet hozzá és szóban közölte vele hogy nincs munkája mert ő neki kell utazásra a pénz és erre kell az ő bére. Ezek után szerintetek jobban járok ha inkább  megvárom hogy elbocsássanak mint hogy megvárjam a semmit??? Van egy olyan érzésem hogy nem akarnak fizetni sehogy se és rá akarnak arra bírni hogy közös meg egyezéssel amit én nem írok alá. 

 

Természetesen naponta hallgatom hogy mekkora geci és hálátlan vagyok és hogy mit képzelek magamról. Már nagyon nem bírom pedig ki kéne várnom a végét hogy ami nekem jár azt megkapjam. Én úgy érzem hogy tisztességesen dolgoztam a legjobb tudásom szerint. Ennyit a tisztességes munkámról ennyire értékelik. Ilyenkor mit lehet tenni????

 

Válaszokat előre is köszönöm