Nem Romániában kellett volna adóznom

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

 

Tisztelt Munkahelyi terror ! 

 

Tanulságos történetemet szeretném megosztani,mindazokkal, akik kiküldetésben dolgoznak, vagy fognak. Történetem 2004-re datálódik, mikor egy német cégnél dolgoztam üzletkötőként. Csúcsminőségű targoncákat gyártott a cég és a későbbi cégem / amelyik szintén német /tulajdonosának adtam el 9db-ot, ami a lehetetlen kategóriába tartozott. Hozzáteszem, a lebonyolításhoz maximális támogatást kaptam. Az eladást követően is gyakran mentem a céghez, és egy szép napon nekitámasztottam a tulajnak a kérdést, hogy szüksége lenne-e üzletkötőre, amikor megtudta, hogy rólam van szó, azonnal igent mondott.

 euro11.jpg.ashx.jpeg

A következő  héten már ott dolgoztam. A kálvária innen kezdődik. A gyár alkalmazottainak, vezetőinek nagy része a vidéki rétegből tevődött össze, de abból az igazi gyökér fajtából, úgyhogy a beilleszkedés nem volt egyszerű, de megoldódott. Mivel a gyárnak voltak érdekeltségei a közép és kelet-európai térségben, valamennyire figyelemmel kísértem Romániát, majd 2006 őszén felajánlottam a tulajnak, hogy lemennék , mire szintén azonnal igennel felelt. Ez nagy hiba volt, így utólag, ugyanis ez az ország is egy tapló nyálgép vezetőhöz tartozott, akinek ez a fejlemény gerenda volt a szemében. Ezek után "jóindulatból" nem volt hiány. Aradon , mivel semmi nem volt a kolleginát kivéve, akinek f.ngja sem volt az egészről, elkezdtem az alapoktól  felépíteni a rendszert, ami elkezdett működni. Otthon a szimpatizáns ember elmondása szerint ez nem okozott nagy örömöt. A munkaszerződésem szerint alapfizetés, forgalmi jutalék az eladott eszközök után, valamint netto 15€ napidíj járt minden nap után amit kint töltöttem.

 

Azám, csakhogy a Számv.Törv. szerint ki kellett fizetni 35€ adóköteles napidíjat is. Természetesen ki is fizették kezdettől fogva, le is vonták a járulékokat tőlem a 35€ után, csakhogy az agyafúrt  suttyók kitalálták, nehogy már plusz jövedelemhez jussak, levonták a jutalékomból a 35€ - nak megfelelő összeget.A legszebb a dologban, hogy ezt az 50€-s kifizetést a cég elszámolta saját költségként az adóhivatal felé ! A marha főkönyvelő még adott 2 pédányt is erről, pecséttel, aláírással./Az Adóhivatal kijeölt munkatársa szerint, ez  teljesen rendben van, igaz saját bevallása szerint nem adószakértő, de innen is köszönöm neki, hogy rám pazarolt 1 nagyon  értékes órát az életéből.Végülis valamivel több mint 3 millió adóköteles Ft,-ot tűntettek el, de ez nem izgatta őket valamiért.Megjegyzem, másnak ezért a bőrét húzzák le./ Ha utána számolnak, nem kaptam napidíjat, mivel a 35€ járulékai elvitték a 15€-t. Teccik érteni !? Magyarországon egy német cég megtehet egy ilyen ocsmányságot büntetlenül, bocsánat, van bennem indulat. A legszebb most jön, 2008 végén a sok fúrás faragás eredményeként nagy tudású főnököm kijárta, hogy cibáljanak haza, adtak volna egy olyan területet ami 200-250 km-re volt a lakhelyemtől, 3 évvel előtte már nem találtak oda üzletkötőt, mivel az eladás feltételei nullák voltak./pl. szervízhiány a térségben/.

 

Annyi gerinc sem volt az "úriemberekben", hogy vissza adják a régi területeimet, mivel az itthoni partnerekkel nem szakadt meg a kapcsolatom, és folyamatosan adtam el nekik eszközöket. Persze a jófejsrác kapásból értésemre adta, hogy  ezen eladások után nem jár jutalék, mivel én külföldön dolgozom, de helyettem megkapta egy a körbe sikeresen benyalt alátét. Természetesen nem fogadtam el a felkínált aranybányát,erre rá akartak venni, hogy közös megegyezéssel mondjak fel. Végül is ők mondtak fel, én meg mentem a Munkaügyi Bíróságra nagy lendülettel 2009 elején. Gondoltam pikk pakk végzünk.Kértünk is egy szakértőt mindjárt az elején, aki azzal lépett be hozzám, hogy nekem Romániában Kellett volna adóznom,majd elment a céghez és lám meggyőzték valószínűleg, hogy nem úgy van az, és mindjárt más lett a fickó véleménye.1993-ban Magyarország és Románia aláírt egy törvényt a kettős adóztatás elkerülésére és az adóztatás  kijátszásának megakadályozására a jövedelem- és a vagyonadók területén, /1996. évi XCIX. törvény/ de ez valószínűleg csak a mozambiki törpemókus tenyésztőkre vonatkozik, mivel a kirendelt szakértőnk ennek a törvénynek egyetlen betűjével sem értett egyet,és sehogy sem volt hajlandó beleírni a szakvéleményébe.Ennek a matekzseninek az sem tűnt fel, hogy saját magamnak  fizettem a napidíjat !! tessék elképzelni, Magyarországon ilyen szakértő véleményére alapoz ítéletet egy bíró, jaa , és 600.000,-Ft munkadíjat állapított meg magának az ember.

 

Tavaly Nov.3.-án megszületett az elsőfokú ítélet, a bíró szerint nem jár nekem a 35€ !!, nem Romániában kellett volna  adóznom /189 napot voltam kint összesen egy évben/. Elájultam, azt gondoltam, hogy a Munkaügyi Bíró ismeri a  Munka Törvénykönyvét. Fogadtam egy kívülálló igazságügyi szakértőt, aki megállapította, hogy a Munka Törvénykönyve védi a munkabért, nem lehet levonni belőle csak úgy mindenféle okosságot. A másodfokú bírósági tárgyalás idén Jún.12.-én volt, 10 percig tartott, a bíró vissza dobta az ügyet első fokra, mert nem vettek figyelembe valami kifogást,/erre a megállapításra 7 hónapra volt szükségük/ a lényeg, hogy megint elröpült egy évem lazán, de nem csüggedek , megyek feljebb legalábbis annál az embernél aki fékezi a folyamatokat. A legundorítóbb ebben az egészben az, hogy amikor kimentem Romániába, ennek a cégnek nem volt profitja a bejegyzés óta, kint létem 2 éve alatt 3 millió € árbevételt értem el másodmagammal, minimális befektetéssel, és 53 évesen bíróságra kell szaladgálnom 4.éve, hogy megkapjam a napidíjam, és azt amiért megdolgoztam. 

 

Köszönettel