Telemarketinges szívatás

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre  

 

Tisztelt MT Blog!

 

Jó ideje kísérem figyelemmel a blogot, érdekes bejegyzéseket és tanácsokat találtam benne.

Az én kérdésem a bérezéssel kapcsolatos.

 

Egy telemarketinges cégnél dolgozom augusztus eleje óta.

 

Mivel már jó ideje munkakeresésben voltam, nem válogathattam. Minden korrektnek tűnt. Bruttó 600 Ft-os órabér, és egy eladás után szintén 600 Ft a jutalék. 

 

Aztán szembesülnöm kellett néhány dologgal, amelyek sem nekem, sem a munkatársaimnak nem tetszettek. 

 telemarketing-image.jpg

Az adatbázis rendkívül gyenge. Egészen konkrétan a kontaktok 60-70%-a vagy téves, előfizető nem kapcsolható stb. Tehát nincs egyszerű dolgunk az eléréssel. Ekkor az ügyvezetőnk kitalálta, hogy aki nem éri el a napi kvótáját, annak a 600 Ft helyett 400 Ft lesz az órabére arra a napra. Az egyáltalán nem hatja meg, hogy az adatbázisban szereplő kontaktok nagy része elérhetetlen!!!! A munkaszerződésben nincs utalás arra vonatkozóan, hogy eltérhet a fix fizetéstől. A kérdésem: ha valóban kevesebbet fizet, mint amennyi a szerződésben szerepel, jogi útra terelhetjük-e az ügyet? Illetve, ha én hangfelvétellel bizonyítom, hogy jogszerűtlenül jár el a bérezéssel kapcsolatban, felhasználhatom a felvételt, mint az egyik bizonyítékot?

 

Köszönöm előre is a válaszukat!

 

Üdvözlettel:

 

Eszter

 

Kedves Eszter!

 

Mivel a munkaszerződés egyik alapvető eleme a munkabérben történő megállapodás, ezt (is) kizárólag közös megegyezéssel módosíthatják a felek, a munkáltató egyoldalúan nem (kivéve, ha kifejezetten teljesítménybérezésben állapodtak meg a szerződésben és a teljesítmény mérése, rögzítése is pontosan, mindenki számára egyenlően meg van határozva). 

A hangfelvétel felhasználhatóságáról sok vita volt az elmúlt időszakban, nekem az a gyakorlati tapasztalatom, hogy a bíróságok egyre inkább elfogadják. 

 

Üdvözlettel: 
Erynnis