Ilyen egy magyar gazdaságot dübörögtető multinál dolgozni

Tisztelt MTB! 

 

Idén az egyik budapesti "magyar üzletláncban" kezdtem el dolgozni. Nagyon örültem a lehetőségnek, szimpatikus volt a hely. Először abban állapodtunk meg, hogy 3 hét "próbaidő" után lesz szerződés és bejelentés. Másfél hét után mondták, hogy hozzam be a papírjaimat és elindítják a folyamatot, mert megfelelek az elvárásoknak. 

 

Már lassan 2 hónapja dolgozok az üzletben, de eddig csupán igéretet kaptam arra, hogy "majd lesz szerződés". A papírjaim, Eü könyvem, friss tüdőszűrőm másfél hónapja leadtam, március végén kaptam egy leporellóra nyomtatott nyilatkozatot, miszerint azon a napon a NAV részére bejelentettek. Más papírt azóta nem kaptam, nem irtam alá. A bér borítékban jön, papír persze nincs róla.  A másik "jó" dolog az az Erzsébet-utalvány. A fizetés egy részét utalványban kapjuk, ami úgy "keletkezik", hogy amikor a vásárló fizet, a 10 alatti sorszámú utalványokat nem érvényesítjük, ebből válogatják össze fizetéskor a mi "tömbünket". 

 

Az üzletben hetente fordulnak meg új dolgozók, nem ritka a nem létező szerződés miatti kilépés...  Ilyen egy magyar gazdaságot dübörögtető multinál dolgozni. Csodálatos.

 

 Egy dolgozó