Szerelmi viszonyba keveredtem a kolléganőm férjével

 Üdvözletem!  

A történetem valószínű teljesen hétköznapi, de szeretném tudni milyen jogaim lehetnek. Szerelmi viszonyba keveredtem az egyik kolléganőm férjével, aki szintén ugyanazon a munkahelyen dolgozott. Mint ahogyan az lenni szokott, kiderült a dolog. Ebben én is hibás voltam, de most nem ez a lényeg. A kolléganőm már 20 éve dolgozik ezen a helyen, én csak 8, a férje 1 Az igazgatónő amikor tudomást szerzett róla, telefonon közölte velem, hogy ki vagyok rúgva, mert ő ragaszkodik a kolléganőmhöz, mellette van.

Love in work.jpg

A férj is lapátra került, ő november 1-ig dolgozik. Én közben táppénzre kerültem, mert az idegeim kicsit megrongyolódtak, nem beszélve, hogy le is vagyok százalékolva. Tudom, hogy nagyon nem helyes, amit tettünk, nagyon sajnálom és nagyon nehéz megbírkóznom a lelkiismeretfurdalással, hogy egy család szétesett, de ehhez hozzátartozik még az, hogy nem csak én voltam az egyetlen, akivel kapcsolata volt a férfinak, csak én voltam annyira hülye, hogy elkottyantottam egy olyan személynek, aki beárult a feleségnek. Én vagyok, aki legalább 2-3 kolléganő helyett is elviszi a balhét.

Velem az igazgatónő személyesen nem is beszélt, telefonon közölte, hogy állapodjunk meg közös megegyezésben, mert ha nem akkor olyan felmondást csinál, amivel soha nem fognak sehol felvenni. Tudom, hogy táppénz alatt is fel lehet mondani, nem azért jöttem el, hanem mert nem tudtam dolgozni. Szeretném megtudni, hogy mi ilyenkor a teendőm, belemenjek-e a közös megegyezésbe, vagy sem. Én igazából visszamennék dolgozni, vállalva a kollégák, kolléganők gyilkos megjegyzéseit, vagy pillantásait, csak mivel az igazgatónő a feleség mellett áll, így nem enged dolgozni.   

Fogadjam el a közös megegyezést és sunnyogjak el szépen csendben? Én nagyon sajnálom, ami történt és visszacsinálnám, ha lehetne, de nem lehet és nekem  is néznem kell azt, hogy van egy gyermekem, munkát lehetetlenség találni és bizony nagyon jó lenne az a végkielégítés, ami esetlegesen megilletne.   

Kérem tiszteljenek meg azzal, hogy válaszolnak és ha még kérdésük van szivesen válaszolok rá.   

Üdvözlettel!

 Judit

Kedves Judit!  

Az a tanácsom így látatlanban, hogy egyelőre ne menjen bele a közös megegyezésbe - nem tartom ugyanis valószínűnek, hogy ilyenkor legalább a törvényi járandóságait (végkielégítés, szabadság) kifizetnék. Ha felmondanak Önnek, ezek a járandóságok akkor is megilletik, tehát ebből a szempontból az a jó, ha a közös megegyezés legalább azokat biztosítaná Önnek, ami felmondás esetére járna.   

A felmondásnak mindig világosnak, valósnak kell lennie és munkaviszonnyal összefüggő okon kell alapulnia. Egy ilyen munkahelyi viszony/megcsalás téma álláspontom szerint nehezen egyeztethető össze a "munkaviszonnyal összefüggő magatartás" fogalmával (bár bizonyos bíróságokon akár elképzelhetőnek tartom...), ezért ha más probléma nincs a munkájával, úgy jogszerűen nem tudnak Önnek felmondani.  

 Üdvözlettel:  Erynnis