Már a táppénzt sem fizetik

      Tisztelt Munkahelyi Terror!


A következő történetet szeretném megosztani önökkel,és a kedves olvasókkal:

Egy vállalkozónál dolgozom áruszállítóként,de itt ez a megnevezés nem igazán helytálló,mert sok minden mást is kell csináljak,a vezetés a legkevesebb része a dolognak.Igazából 3 ember munkáját végzem egyedül.Állandó éjszakás műszakban dolgozom 450 ft-os órabérben este 10-től reggel 8-ig.Pótlékok nem járnak ünnepnapokra,hétvégére, és semmire sem.Pihenőidő nincs!Ha megállunk enni vagy akárcsak inni,akkor a főnök egyből ott terem,és ordibál.A termelés úgy van kikalkulálva,hogy nem állhatunk meg!A hónap elején beteg lettem,1 hét táppénzre kényszerültem.A főnököm azóta nem szól hozzám,megsértődött,hogy-hogy mertem beteg lenni.Múlt évben egyszer már történt ilyen,akkor 8 napot voltam táppénzen,ami után fizetéskor kifizetett 5000 ft-ot.Megkérdeztem tőle,hogy miért ilyen kevés,és miért nem kapok róla semmilyen papírt?Ekkor azt a választ kaptam,hogy beszéljem meg az irodistával,aki történetesen a lánya:).Majd hozzátette,hogy van róla papír,és jót mosolyogva elém tett 1 papír cetlinek nem nevezhető "fecnyit"amire a következő volt írva kézzel és ceruzával:táppénz 8 nap 5000 ft.

 tappenz_kalkulator.jpg

Következő hónap 2.-án fizetés lesz,és már most azon idegeskedek,hogy milyen összeggel fogja kiszúrni a szememet.Kamu jelenléti ívet kell minden nap aláírnunk,a valóságban sokkal többet dolgozunk mint papíron.FEKETEMUNKÁSOKAT is alkalmaz!A bérpapíron is szépen fel van tüntetve minden pótlék,de a valóságban nem kapjuk meg.Akárhányszor szóvá mertünk tenni valamit,mindig a szokásos válaszokat kapjuk:"ha nem tetszik el lehet menni!"Nem is voltál beteg,más ugyanúgy jött volna dolgozni".Hozzáteszem hogy eddig mindösszesen 2-szer voltam táppénzen,de az is okkal történt.Volt olyan,hogy 22 napot dolgoztam pihenőnap nélkül,és amikor ezt szóvátettem,még a főnöknek állt feljebb hogy mit képzelek magamról.Most őszintén havi 80.000 ft körül állandó éjszakában dolgozni több ember helyett megéri?

 

Hát persze hogy nem,de sajnos felénk örül az ember ha van munkája.És akkor még sorolhatnám hogy milyenek a körülmények a munkahelyen.Penészesek a falak(ÉLELMISZEREKKEL DOLGOZUNK!)a vécében undorító dolgok folynak,inkább nem is részletezném.Viszont azt nem értem,hogy miért nincs soha ellenőrzés?A párom hasonló helyen dolgozik,ott minden héten kinntvannak az illetékesek!Bár hozzáteszem,az én munkahelyem egy polgári ház volt régen,és nincs kitéve semmilyen cégtábla vagy ilyesmi,ezért nagyon sokan nem tudják,hogy ez 1 munkahely,azt hiszik hogy egy rendes lakóház.

 

Elnézést,ha egy kicsit hosszúra sikeredett a beszámolóm,ez így is a rövidebb fajta,annyi panaszom lenne még.Nem vagyok az a feljelentgetős fajta,de már azon is gondolkoztam.Ez ellen a táppénzes átverés ellen mit tehetnék?Hol jelezhetném?Segítsetek!Előre is köszönöm szépen a segítséget!

 

 

Új állás! Új élet! Válts velünk Te is! Több ezer állásajánlat a Cvonline.hu oldalán.

 

unnamed_1.jpg