Behódoló, hamar elhalálozni kívánó rabszolgát keresnek

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot!

 

Kedves Munkahelyi Terror!

 

Azért írok nektek, mert a munkahely ahonnan kiléptem, embert keres a helyemre, és nem tennék ki senkit annak,aminek én részese voltam.Körülbelül 5 éve kezdtem el dolgozni az egyik budapesti társasjáték boltban, és egy külföldi szünet után '12 és '13 között, visszatértem. A hangulat sosem volt igazán jó, a főnökeim miatt,de hazatérésem után kellett a munka és még közel sem voltak olyan rosszak a viszonyok,mint most.

 

Egy testvérpárról van szó, akiket a céget "vezették". Sajnos teljes munkaidős állásuk mellett nem jutott rendesen idejük foglalkozni a céggel,így az hanyatló forgalom mellett indult el a lejtőn. Ezen én még tavaly is próbáltam segíteni, ahogy tudtam, tőlem telhetően ötletelni és dolgozni azért, hogy a boltnak ne kelljen bezárnia. Ám tavalytól a közhangulat csak romlott,mindennaposak lettek az olyan e-mailek,amikben minket inkompetensnek, hülyének neveznek, ahol obszcén mondatokkal bombázzák az embert,ha elrontott valamit. Meg akkor is, amikor nem. Az ő hibájukért is mi feleltünk ( a boltban ketten dolgoztunk) és mindegy, mit válaszoltunk, nem nyerhettünk.

 

Nekünk a munkaidőn belül kellett HR-esnek lenni, a könyvelőhöz intézett papírokat rendbe szedni, intézni a közösségi médiát, szabályt fordítani, hírlevelet írni, rendben tartani a boltot, kiszolgálni, postázni, takarítani, e-mailezni, telefonálni stb. Szerencsére a kollégám egy elég szívós természetű férfi és nem roppant bele a körülményekbe, én viszont minden reggel gyomorgörccsel indultam dolgozni és tudtam, hogy lépnem kell,különben rámegy az egészségem. Attól függetlenül, hogy rám szemtől szemben csak jó visszajelzések érkeztek, állítólag ő rólam rosszakat kapott. Azt nem volt hajlandó elmondani, kitől és miért, de higgyem el ezt úgy, hogy a saját tapasztalat mást mutat. És ezért a munkáért voltunk bejelentve minimál bérre.

 alchemy-5.jpg

A többit nyilván csak kézbe volt hajlandó adni, nem volt hajlandó bejelenteni senkit (5 alkalmazottja van a cégnek,mindenki min. béren), és most ott tartunk, hogy nem csak a készpénzes részét nem akarja teljes egészében kifizetni a munkabéremnek, de az utalást sem hajlandó elindítani arról az összegről,ami törvényesen jár nekem, mert tartozásom van. És természetesen fel sem merült volna bennem hátralékom megtérítése, amennyiben megkapom a nekem járó összeget, amiért megdolgoztam. A cégen belüli játékokat év közben el lehet vinni, és elég csak év végén rendezni (vagy ha kilép az ember/kirúgják) természetesen azután, ha az embert rendesen ki is fizetik. Mivel nem kaptam meg a pénzem teljes egészében, nem is akartam kifizetni a játékokat ( kb annyival adott kevesebbet, mint a tartozásom), ám ettől függetlenül ő még követeli a pénzt. Tegnap volt az utolsó határidő arra, hogy a februári utalásom megküldje. Nem tette, arra hivatkozva, hogy tartozom neki. Nyilván itt van az a pont, ahol pénzt vettek ki a zsebemből, tenni törvényesen nem tudok, csak ámulok és bámulok, hogy ilyen van.

 

Hát ilyen korrekt ez a munkahely. Fűtést ne várj, ha nem muszáj, nekem tavaly év végén az volt a válasz arra, hogy "fázom", hogy "mozogj". Arra, hogy bekapcsolom az elektromos fűtőtestet az, hogy "és te fogod kifizetni"? Sokan, több, mint kétszázan jelentkeztek ennek a budapesti boltnak a hirdetésére, a kiválasztást is én intéztem. Most arra kérek mindenkit, hogy ha van is benne egy kis méltóság, ne menjen ide dolgozni. Nem véletlenül a cég honlapján lévő kiírásban sincs fizetési igény, és amit elküldtetek, az is dísznek volt. Mert pontosan tudják hogy nem fogtok 100.000 Ft fölött keresni egy hónapban. Ne menjetek ilyen kizsigerelő, eltaposó céghez. Tudom, hogy rosszak a munkavállalói helyzetek ma Magyarországon, de várjatok még egy kicsit. Lehet, hogy pont holnap futtok bele valami másba. Engedjétek meg, hogy végezetül bemásoljam egyik állásra jelentkezőnk levelét, aki bár tudom, hogy valószínűleg csak egy "troll", aki tökéletesen foglalta össze a céget:

 

"Üdvözlöm

 

Olvasom, hogy a Ferenc körúti üzletükbe keresnek "eladót". 

Gondoltam, megpályázom, de mire a végére értem, rájöttem, hogy nem is embert keresnek, hanem egy tökéletes istent, aki ráadásul olyannyira nem ember, hogy csak na!

Miért kell egy eladónak ennyi mindent tudni - kivéve, ha valóban nem ember, hanem legalább egy félisten.

Végezetül: Erősen gondolkodom azon, hogy ezt az oldalt lementem, és megtudakolom, hogy mennyire emberbarát munkahelyet kínálnak ott, ahol a félistenségen kívül még erre is képesnek kell lennie egy eladónak:
"Jó problémamegoldó és stressztűrő képesség"

Ki az a hülye, aki az egész napját stresszben (vagyis distresszben) akarja tölteni úgy, hogy annyi mindent tud, amit elvárnak az eladótól? Mert - többszöri elolvasás után is számomra úgy tűnik - Önök ezt kínálják. Sőt, azt is írhatták volna: 

"behódoló, hamar elhalálozni kívánó, rabszolgát keresnek" - gondolom havi 80.000 Ft-ért.

Hamvasztásra elegendő. Utána pedig jöhet a következő áldozat!

Hölgyem, Uram! 

Gratulálok, hogy Ön is gyarapítja a kizsákmányoló, embereket idegileg tönkre vágó munkáltatók számát!

P. János"

 

A neve paprika jános volt, amiből rögtön lerí, hogy nem komolyan gondolja az illető (ezt az email címe is megerősíti), de teljesen igaza van. Nem írhattam meg neki, de szerettem volna, hogy igen-igen, köszönöm,hogy valaki észrevette mi megy a háttérben.

 

Nem hajlandóak elutalni a fizetésem, így ha el is tekintünk a "fekete" részétől az összegnek, még mindig törvénytelen a halasztása. Tudom, hogy semmit nem tudok tenni, így csak remélem, hogy valaki elolvassa és kétszer meggondolja, hol költi a pénzét- vagy épp áll munkába.

 

Üdvözlettel,

 

Egy munkavállaló

 

1.png

 

Első lépés a munka világába!