Az apámtól akarják levonni a pénzemet

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot

 

Tisztelt Munkahelyi terror blog!

 

 Egy kis segítségre lenne szükségem, fogalmam sincs, mit csináljak ebben a helyzetemben. A volt munkahelyemen 2015. 09. 18.-án közös megegyezéssel megszűnt a munkaviszonyom. Akkor kaptam egy felmondólevelet a közös megegyezésről, miszerint adott hó 28. napjáig kifizetik az abban a hónapban ledolgozott napjaim, valamint időszakosan leosztva a szabadságaim. A munkabér utalása 10. hó 6. napján érkezett meg hozzám.

 

Azt tudni kell, nálunk úgy működött a munka, hogy minden 6. héten itthon voltam, amit fizetett a munkáltató. Ez egy papíron nem rögzített mód volt, kevesen voltunk és meg tudtuk oldani ezt így, természetesen a munkáltató erről tudott. Az utalás napján felhívott a főnököm, hogy 85 ezer forinttal többet utaltak, fizessem vissza, mondván a 15 nap szabadságom, amit kifizettek, nem jár nekem. Ráfogta arra, hogy többet voltam itthon ebben az évben, ha minden 6. hetet nézünk, emiatt nem fizeti ki nekem. (Holott már átutalta, erről bérpapírom is van)

 14679882_s.jpg

 

Felhívta a figyelmem továbbá, ha nem fizetem vissza ezt a pénzt, akkor az édesapámtól fogja levonni (a munkatársam volt ennél a cégnél). Kérdésem, hogy ilyen esetben vissza kell-e fizetnem a kért összeget, vagy felléphetek ellenül jogi úton, ha esetleg le vonják az édesapám fizetéséből az én "tartozásom".

 

Köszönöm előre is a válaszokat!

 

R.