Folyamatos törvénysértések és fekete munka

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

 

Tisztelt Munkahelyi Terror!

 

Én azért írok nektek, mert lassan teljesen kilátástalannak látom a munkahelyemen zajlóhelyzetet, de egyelőre nem tudom, hogyan tudnék a lehető legkisebb veszteséggel túljutni az egészen. Minden azzal indult, hogy a „betonbiztos” korábbi állásom megszűnt, leépítéseket eszközöltek, így nem hosszabbították meg határozott idejű szerződésemet, újat sem kaptam. Egy ismerősöm ajánlott egy call center operátori lehetőséget, és bár ilyesmit még sohasem csináltam, és nem is áll közel hozzám az ilyesfajta munka, mivel nem tehettem meg, hogy válogassak, aminek nyilván anyagi okai voltak, tettem egy próbát. Fel is vettek azonnal, ma már látom, nem azért, mert annyira alkalmas vagyok erre a munkára, hanem mert az ilyen helyeken mindig, mindenki megfelel.

 

Elkezdtem csinálni, azt is mondhatom, nem is rosszul, 2-3 hónapon keresztül alapvetően rendben ment minden. Aztán jött a koppanás. A fizetés elkezdett el-elmaradozni. Először csak másfél hetet csúszott, majd kettő lett belőle, majd folyamatossá vált a késés, most jelenleg ott tartunk, március 28-án, hogy a februári fizetés még mindig nincs ott a dolgozók számláján és a jutalékokat sem fizették ki egyelőre. Ugyanúgy, ahogy a korábbi szabadságokat sem fizették ki, holott erre is ígéretet tettek. Persze megy az ígérgetés, hogy nekik is tartoznak, és hogy mindenki mindent meg fog kapni, ahogy korábban is, de a türelem fogy. Közben követelőznek, hatalmas elvárásokat támasztanak, de már a minimális kötelességeiket sem teljesítik az irányunkba. Én ugyanis nem mondhatom a boltban, hogy a kenyeret és a felvágottat majd elviszem, és miután megettem, majd valamikor ki is fizetem, ahogy a közmű cégek sem hinném, hogy figyelembe veszik a helyzetet és haladékot adnak, bármilyen szépen is kérem tőlük.

chapter_7_bankruptcy_call_center.jpg

Most, hogy jobban kezdem átlátni a dolgokat, rengeteg visszásságra is felfigyeltem a céggel kapcsolatosan. Kezdve azzal, hogy a körülbelül 50 hozzám hasonló munkatársammal együtt 4 órára vagyunk bejelentve, de természetesen 8 órában vagyunk foglalkoztatva, egészen addig, hogy az egész sűrűn előforduló szombati munkavégzést simán csak kézbe fizetik, órabér nélkül, csak a jutalékot. Emellett az ügyfeleket rejtett számon, más cégek nevében hívjuk, olykor már zaklatjuk, ráadásul még a távértékesítési törvényt sem tartjuk be, azaz az ügyfelek figyelme soha, egyetlen egy alkalommal sincs felhívva rá, hogy lehetőségük volna elállni a megkötött szerződésektől 14 napon belül, így gyakorlatilag csőbe vannak húzva, át vannak verve. Valójában ez az egész kezd számomra teljesen elviselhetetlenné válni, már jó ideje eldöntöttem, hogy váltani fogok. Ugyanakkor szeretnék a pénzemhez jutni, szóval nincs rá módom, hogy csak úgy ott hagyjam őket, hiszen amilyen cinikusak, simán letagadnak mindent, a 4 órás összeget kifizetik esetleg (már ha kifizetik), a többit pedig valószínűleg letagadják. Nekem pedig nagyon nem mindegy, hogy legalább nullára ki tudok-e jönni a történetből, vagy teljes deficit lesz a vége az egésznek.

 

Jelenleg betegállományban itthon vagyok, közben igyekeztem tájékozódni a lehetőségekről, de sem a NAV, sem a többi felügyeleti szerv nem hajlandó érdemben foglalkozni a helyzettel, holott a napnál világosabb törvénysértésekkel működik a cég, arról nem is beszélve, hogy elég nagy országos partnereik vannak, akik megbízásából dolgoztatnak, persze a saját nevüket titkolva, rejtett számról, minden felelősséget elhárítva maguktól.

 

Az volna a kérdésem, ilyen esetben mégis kihez lehetne fordulni, hogy a fekete/szürke foglalkoztatás, a távértékesítési törvénysértés befejeződjön és a fizetések, amelyek eddig csak késtek, most már úgy látszik ki is maradnak, kifizetésre kerüljenek? A segítséget előre is köszönöm!

 

Mária

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot!