Rettegés a pékségben

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre

Tiszteletem. 

Rengeteg problémám van a mostani munkahelyemmel, amit nem neveznék meg, egy jó hírű pékségben dolgozom , maszek által működtetett ,franchise rendszerben, de teljesen szabálytalanul. A problémám ott kezdődik hogy tavaly szeptember 10. napjától dolgozom ennél a cégnél, az elején nem akartak bejelenteni, aztán mikor megtagadtam a további "fekete" munkát és megmondtam hogy elmegyek November 2. napjával be vagyok jelentve , ezt azóta folyamatosan Nav által ellenőriztetem.

Előttem már nem egy ember szó szerint menekült a cégtől mert hogy nem jelentik be és a bérüket sem kapják meg. Jelenleg ott tartok, hogy be vagyok jelentve, de úgy dolgozom november óta hogy se munkaszerződésem nincs , és bérpapírt sem kapok megint 3 hónapja. Kérdésem az lenne ez miért jó a munkáltatónak ha egyszer be vagyok jelentve?

1_4.jpg

8 órás bejelentett munkára jelentkeztem, arra is vettek fel aztán azt vettem észre hogy a 2 személyes boltban egyedül dolgozok és nem 8 órát hanem napi 10-et, pénteken 12, és a szombatokat is mindig én " viszem". Vasárnap zárva vagyunk . Már nem egyszer jeleztem én is , és a kollégáim is hogy nem szeretnénk ennyi órákat lehúzni.Tehát ezt nem mi akarjuk így , mikor pedig valaki elmegy és felmond , megfenyegetik , hogy bíróságra mennek és beperelik.

A munkatársaimmal rettegünk, mert meg vagyunk félemlítve, a munkabérünk egy részét számlára kapjuk a másik részét zseb-be, és állandóan hiányzik belőle illetőleg bujkálnak előlünk, és ha kérjük ami megjár még nekik áll feljebb. A fizetett ünnepeinket nem fizetik!!! Van hogy úgy beszélnek velünk mint a kutyákkal, állandóan vádaskodnak hogy mi meglopjuk őket , pedig akkor sem vinnék el onnan semmit ha ingyen adnák. Egyszerűen tarthatatlan ez a helyzet. Most megyek szabadságra , 1 éve nem voltam , de két hete már szólt a főnökasszony hogy : Mi lenne ha nem mennél szabadságra?

Elegünk van ebből legszívesebben az összes létező szervet rájuk hívnám , mert van vaj a fülük mögött rendesen, de félek mert a befolyásos ismerőseik vannak a városvezetésnél. Lehet ezért nem büntetik meg őket SOHA pedig mindig van valami szabálytalanság. Kérdésem az lenne felmondhatok -e azonnali hatállyal mindenféle felmondási idő nélkül így hogy nincs munkaszerződésem , és még egy éve se dolgozok itt? Ugyanis 1 hónap a felmondási idő , és erre mindenkit kötelezni akarnak.

Előre is köszönöm a válaszukat.