Napi 11 óra munkáért kaptam 60.000 ft-ot

Üdvözlöm Önöket!

 

Véletlenül olvastam egy cikket az Indexen, s elhatároztam, hogy én is leírom érdekes történetemet. Ez év január 14.-én jelentkeztem egy cukrászatba, ahol aprósütit, péksütiket, s hűtött sütiket (krémes, csoki torta...) kellett árulni egy egyszemélyes üzletben. 14.-én este elmentem erre a helyre, mert ugye felhívtak, hogy engem választottak, s 10 percben elmondta, hogy mit kell csinálni, meg hogyan, + irataim másolataival, kaptam kulcsot, s másnap jöhetek is.


Én kezdtem is másnap reggel 7-kor, este 6-ig. Hétfőtől péntekig 7-18-ig volt a munkaidő, szombat vasárnap szabad. Eltelt 2 hét, furcsa volt, hogy nem jön főnököm se nyitásra, se zárásra, csak telefonon beszéltünk, hogy mi a rendelésem. Vagy hajnalba jött, vagy csak késő este jött, s akkor hozta az árut. Kérdeztem én tőle, hogy be vagyok jelentve, meg hogy hogyan! Mindig azt válaszolta, hogy nyugodjak meg, be vagyok jelentve, s hozza majd a papírokat.


Eltelt még 2 hét, tehát egy hónap, s végre egyszer bejött napközben a boltba hozzám, hogy mi újság. Azt hittem, hogy hozza a papírjaimat, de közölte velem, hogy ugye egy évben egy hónapot lehet úgy dolgozni, mint alkalmi munkavállaló, így engem úgy jelentett be. Azt hittem megőrülök, mert erről szó sem volt! Közölte velem, hogy most fog bejelenteni 4 órában, s el is ment gyorsan, nehogy meg tudjak szólalni. Pár nap múlva elküldte a munkaszerződésemet e-mailben, s kinyomtatva is elhozta. Mikor elolvastam, észrevettem, hogy az adataim hibásak, s azt írták be, hogy szakképzetlen eladó, mikor van szakképesítésem!


Azt mondta, hogy kijavítják napokon belül! Volt 2 hirdető táblánk, amit mindig ki kellett raknom az üzlet elé. De nekem fogalmam sem volt arról, hogy nekik ehhez nincs is engedélyük, s egyik nap jöttek a közteresek, s elvitték a táblákat. Felhívtam a főnökömet, hogy mi történt, s engem hibáztatott, hogy elvitték a táblákat, mert neki ez pénzbe került, s levonja a fizetésemből.Közben beteg lettem, lázasan mentem dolgozni, úgy be voltam rekedve, hogy nem tudtam beszélni, mert nem volt hangom, a torkom teljesen ki volt száradva, s a sok köhögéstől már vérzett is.


Ugye orvoshoz nem tudtam menni, mert reggel 7-18-ig melóztam, s főnökömet nem érdekelte! Így ment el egy hét, de hétvégén az ügyeletre el tudtam menni, kaptam gyógyszert, de semmit nem ért. A vendégek ki voltak akadva, hogy mit keresek a pult mögött így. Amikor már olyan beteg voltam, hogy még a széken sem tudtam ülni, felhívtam a főnökömet, hogy ne haragudjon, de már nem bírom tovább, nagyon rosszul vagyok!


Haza is engedett, (04,01-én) hogy menjek el orvoshoz, s pihenjem ki magam, hétfőn még otthon maradhatok, kedden már jöjjek melózni. Nagyon megörültem, hogy elég rendes volt... Jól is esett. Erre szombaton, 04.02-án délután felhívott a főnököm, s közölte velem, hogy ki vagyok rúgva, mert ez egy így nekik nem megy. Mivel nem írtam alá a papírokat, így kijelentett a könyvelője 03.31.-én. Persze,hogy nem írtam alá, mert hibásan voltak az adatok. Bejelentett 4 órában, 39.000 ft-ra.


S ezért a napi 11 óráért kaptam 60.000 ft-ot. 03.31-étől kijelentett, én meg akkor mentem orvoshoz, de akkor még volt biztosításom a gép szerint. Mit tudok tenni ilyen esetben? Most pénteken ( 04.08.-án) írom alá a kilépő papírokat. Fel tudom jelenteni a munkaügyi bíróságon ezért? Legyenek szívesek segíteni, nagyon hálás lennék érte!


Köszönettel: Tóvizi Anikó

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a munkahelyiterrorjog@gmail.com