Jubileumi jutalom megint

 

Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com címre.

Tisztelt Szerkesztő!
Jubileumi jutalommal kapcsolatos kérdésem az alábbi:
2009. szeptember 30-al egy sikeres iskolaigazgatói pályázat miatt megszűnt közös megegyezéssel a közalkalmazotti jogviszonyom.
Egy alapítványi fenntartású szakképző iskola igazgatója lettem 2009. október 01-től.
2009 szeptember elején kértem akkori munkáltatómat, hogy a részemre járó 30 éves közalkalmazotti jogviszony után fizesse ki a jubileumi jutalmamat.
Választ 2009. szeptember 30-án a közalkalmazotti jogviszonyom megszűnése napján kaptam, melyben közölte velem az akkori munkáltatóm, hogy újra összeszámolták a közalkalmazotti jogviszonyaimat, és az új számítás szerint nem jár nekem a 30 éves jubileumi jutalom, mivel korábbi munkáltatóim valamelyike olyan, 1980. előtti munkaviszonyt is elismert közalkalmazotti jogviszonyként, amit nem ismerhetett volna el. A történethez az alábbi adalékok tartoznak:
1974-ben munkakönyvvel, érettségizett fiatalként dolgoztam 1 hónapot nyáron, majd szakmunkástanuló lettem, érettségihez kötött, nappali, iskolarendszerű szakmai képzésben, majd 2 év szakmunkásképző után munkába álltam, és 12 hónapot dolgoztam szakmunkásként, aztán nappali tagozaton főiskolás lettem, és a tanítói diploma megszerzésének időpontjától folyamatosan dolgozom.
2004. február hónapban az akkori munkáltatóm kifizette a 25 éves jubileumi jutalmamat.
Miért lehetséges az, hogy eddigi valamennyi közalkalmazotti kinevezésemkor más elméleti kezdődátumot jelöltek meg közalkalmazotti jogviszonyom kezdeteként, annak ellenére, hogy visszameőleg nem tűntek el munkában töltött éveim, és a korábban jelzett időpontban teljesített munkaviszonyaimról megvan az akkori munkakönyvemben minden adat?
Megváltoztathatja-e a jogviszonyom megszűnésének a napján visszamenőleg a közalkalmazotti jogviszonyom időtartamát a munkáltató, hogy az általa alkalmazott "új" számítási móddal elkerülje a fizetési kötelezettséget?
Válaszát előre is köszönöm. 

 

Az önre vonatkozó jogszabály kevés eligazítást ad a közalkalmazotti jogviszony időtartamára vonatkozólag, én úgy gondolom, hogy ezt a legegyszerűbben az egyes jogviszonyok összeadásával lehetne meghatározni. Azaz meg kéne nézni minden egyes közalkalmazotti kinevezés okmányt, illetve a jogviszony megszűnéséről szóló iratot és az alapján meghatározni a jogviszony időtartamát.
Ugyanakkor az előző foglalkoztatója is feltüntette a jogviszony megszűnéséről szóló iraton a korábban kifizetett jubileumi jutalmat, úgy gondolom, normál esetben ezt kellett volna követnie a munkáltatójának.
Persze ahhoz, hogy teljesen korrekt választ adhassak, minden korábbi jogviszonyáról látnom kellene a kinevezéseket és megszűnéseket, illetve ezek alapján a korábban hatályban volt jogszabályokban választ keresni a kérdésére és úgy eldönteni, érdemes-e utánamenni a jubileumi jutalomnak (persze azt előbb-utóbb úgyis megkapja, kérdés, hogy hány év múlva...)