Még mindig tartoznak a májusi béremmel

2 hónapot dolgoztam egy cégnél. 4 órába voltunk bejelentve, de nap mint nap sokkal többet dolgoztunk. Volt róla papír is, minden nap alá írtuk a négy órát, egyszer délelőtt, egyszer délután, sajnos olyan helyzetbe voltam, h elkellet fogadnom ezt a munka feltételt (a 4órás bejelentés mellett tizen órákat dolgozni), mert más munka lehetőség nem volt számomra.

tartozas.jpg

 Szakmámba dolgoztam, ott első hónapban meg kaptam a fizetésem, de  a következő hónapi fizetésemből 20.000ft-t kaptam, első hónap végén már fel akartam, de  mert nem igen volt a legbiztonságosabb munka körülmény, meg közelse volt megfelelő a munkavédelmi felszerelés, de végül rá vettek, h maradjak. A májusi béremmel még tartoznak, csak az a baj, h 4 órába voltam bejelentve, de mindig többet dolgoztam és ez feketemunkának számit, ezért nem fordulhatok bírosághoz, mert akkor engem is meg büntetnek.

Nem régiben egyik volt munkatársam kereste fel önöket hasonlóan, őt sem fizette ki ez a cég. Szeretném kérni a segítségüket, hogy hogyan tudnám megkapni a pénzem, amiért megdolgoztam?

Azt Elfelejtettem leírni, h semmilyen papírt nem kaptam, se szerződést, se kifizetési papírt. Szó szerinte semmilyen papírt nem adtak, h írjam alá, csak amit ők vezettek, ha elenőrzést kapnak.

Tisztelt Uram!  

A ki nem fizetett munkabér az egyik része a történetnek, másik része a le nem vont adók, járulékok.  Követelését így bruttó bérre tudná érvényesíteni úgy, hogy az Öntől levonandó adó és járulék (16 plusz 18,5%) hozzáadja a ki nem fizetett nettó munkabére összegéhez és ezt próbálja behajtani - először fizetési felszólítás, majd fizetési meghagyás, esetleg bírósági eljárás útján.  Az adólevonás és ezzel kapcsolatos adófizetés a munkáltató feladata, emiatt Önt megbüntetni nem tudják.  

A kérdés már csak az, mivel tudja bizonyítani, hogy mennyi volt a ténylegesen elvégzett munkaórák száma, vezetett-e erről valamilyen nyilvántartást.  Ismét javaslom a hasonló "elszámolást" alkalmazó munkáltatók dolgozóinak, olvasóinknak, hogy a ténylegesen teljesített munkaórák számát legalább saját maguknak vezessék egy kis füzetben és hetente/kéthetente tanúztassák le két kollégájukkal, akikkel egy beosztásban dolgoznak!

 Üdvözlettel:  Erynnis