Tilos a mobil a munkahelyen

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot

 

Tisztelt Munkahelyi Terror blog!

 


Jogilag ma, Magyarországon, tilthatja-e egy cég a cég területén engedélyezett saját mobiltelefon bizonyos területekre való bevitelét, amennyiben olyan feltétellel biztosít csak értékmegőrzést, aminek a teljesítése időbe telik? Illetve pontosabban fogalmazva: kirúghat-e vagy szankcionálhat-e más módon (mint az egyik bevett szokásuk: fegyelmi eljárás, majd mindenféle bónusz és egyéni juttatás megvonása 1-2 évre - esetemben a fizetés negyede) azért, ha mielőtt az értékmegőrzőhöz való feltételnek eleget tudnék tenni, magamnál tartom termelési területen is, nem pedig az őrizetlen és zárnak jó indulattal sem nevezhető öltözőszekrényben tárolom, ahonnan az ellopásáért nem vállalnak felelősséget? Ki is hangsúlyozták újra és újra az oktatások alatt, hogy az öltözőben senki ne hagyjon semmit, aminek értéke van, mert ha ellopják, biztos nem lesz meg, hogy ki volt.
Mit mondanak erre a magyar törvények?

 

Tudomásom szerint jogom van a vagyonomat megvédeni és nem kötelességem azt lopás veszélyének kitenni semmi és senki kérésére. Biztos vagyok benne, hogy erre egy cég sem kötelezhet. Azt tudom, hogy tilthatják bizonyos tárgyak, eszközök bevitelét a cég területére, van is erre egy lista nálunk, de azon a mobiltelefon nem szerepel és valóban nem is tiltják annak használatát, egyedül audio-vizuális tartalmak rögzítésére nem használható. Arra vagyok tehát kíváncsi, hogy megtagadhatják-e a feltétel nélküli vagyonmegőrzést ilyen esetben, valóban köthetik-e feltételhez és ha igen, az a feltétel lehet-e olyan, aminek nehéz megfelelni? Jelen esetben két dolgozó kell egy széfhez - nem tűnik nagy feltételnek, pofon egyszerűnek tűnt nekem is elsőre, de az eddigi két napom alatt nem sikerült megoldani.

smartphone.jpg

Öt velem egy időben felvett dolgozóval próbáltam a nyolcból megbeszélni, egyik se ment bele, nem kell nekik - a maradék kettő viszont együtt igényelt egyet, így ők kiestek. Maradt egy, vele sikerült megbeszélnem, de pont mielőtt el tudtunk volna menni igényelni, engem szúrt ki az egyik vagyonőr kifelé - az előttem szintén telefonnal áthaladó vagy száz ember nem érdekelte. Ja, fémdetektoros kapun való áthaladásról van szó, így látják mindenkinél a telefont, nem szúrópróbás az ellenőrzés. Engedélyt pedig csak vezetőségi tag és egyéb magas rangú beosztott kaphat. Tegnap egyébként a régiek közül is beszéltem párral, de akinek még nincs, az nem is akar - köztük nővérem is, ő azt mondta nem érdekel senkit, hogy felviszik a dolgozók a telefont... Nos, mint írtam, esetemben pont érdekelt egy őrt, holnap már lehet nem is kell dolgoznom emiatt.

 

Ha kirúgnak emiatt, illetve ez után, mivel indoklás próbaidő alatt nincs, tehetek feljelentést? Vagy indíthatok legalább pert? Én úgy érzem nem szabadna ilyet megtenniük és nem szabadna az értékmegőrzést sem visszautasítaniuk, csak mert egyedül maradtam az igényléssel. Az egyik, ezen vagyonmegőrzők kiosztásáért felelős elmondása szerint jelenleg az ott lévők több, mint fele üres és nagyon ritka az igénylés, de hiába van ez így, akkor sem adhat ki nekem, ha egyedül kérem.

 

Ez így szabályos? Jogos? Törvényes?

 

Én mit tehetek? A "hagyjam otthon a telefont" válaszoktól kíméljenek meg, nem 1995, hanem 2015 van.