Mindent elkövetnek, hogy ne kelljen fizetniük

Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

 

Irodai call centeres részmunkaidős munkára jelentkeztem, 2016. Március 16.-án kezdtem.
 A szerződést kitöltöttem  mit sem sejtve, hogy én nem kapok belőle saját példányt. Az adataimmal aláírtam majd elkérték  a személyi igazolványom, taj kártyámat , adókártyámat  lefénymásolni. A szerződésből én nem kaptam még másolatot sem. Megkérdeztem, hogy miért másolták le az irataimat, ha nem jelentik be az alkalmazottakat?  Azt mondták, hogy nyugodjak meg, egy dobozban tartják   az alkalmazottak iratainak a másolatát nem élnek vissza vele csak azért kell nekik, hogy ha kijönnek ellenőrizni az irodát, akkor be tudják mutatni.


Én nem értek az ilyesmihez, igazából nem tudom, hogy mit foglal magába egy megbízási szerződés de, ha nem fizetnek semmilyen járulékot az alkalmazottak után, szerintem nem áll jogukban mások adatait őrizgetni.

A fizetés: Nincs semmilyen fix vagy alap. Egy hónapban meg kell lennie a 20 megjelent vendégnek és akkor jár az óránkénti 500 Ft. Teljesíthető a 20 vendég  már az elején  többségében sikeresek voltak a leegyeztetett időpontjaim.


Na de most jön a gusztustalan  trükk, amire nem számítottam: Szokásos időben bemegyek az irodába, leülnék az asztalhoz, kezdeném a munkát jó kedvvel, lelkesen, erre közli velem az irodavezető hölgy, hogy nincs szabad telefon. Menjek haza, majd holnap. Ezt kétszer játszotta el velem eddig,  az egyik alkalom meghiúsult, még 1 hónapja sem vagyok ott.

Mikor új voltam, feltűnt nekem, hogy ugyanígy hazaküldött egy kolléganőt, bár akkor még gondolni sem mertem, hogy ez csak egy szokásos alattomoskodás, hogy ne legyen meg a 20 vendég, tehát ne kelljen a cégnek kifizetni az alkalmazottat.

 

call-centre-worker.jpg

 

Nem biztosítják az alapvető munkaeszközt, habár be van írva, hogy ki mikor jön, haza küldenek, hetente egyszer ezt eljátsszák 1-1 emberrel, így nem lesz meg a 20 vendég,  tehát nem kell kifizetniük, azért valamennyi vendéget már behívott nekik a call centeres. Nekik ez így is, úgy is nyereség. Ezt a hónapot beszeretném fejezni, ha már elkezdtem. De már esélyem sincs, hogy ki legyek fizetve. Esetleg megjelent vendégenként kapok 1600 Ft-ot.

Természetesen hetente - havonta váltakoznak az alkalmazottak, jönnek - mennek.

Arra a mondatra, hogy megadom a telefonszámomat, legalább hívjon fel vagy írjon egy sms -t, hogy ne jöjjek, azt a  magasröptű választ kaptam az irodavezető hölgyikétől , hogy " Nem kell a telefonszámod, nem lesz holnap ilyen " - ezzel elfordította a fejét és megoldottnak gondolta az ügyet.

Tehát a tajszámom, az adószámom, a személyiszámom kellett neki, a telefonszámom már nem.

Munkába állásom után 1 héttel már a fizetési feltételek is megváltoztak, amit nem írtak át a szerződésben sem. Ezt ugyancsak jeleztem az irodavezetőhölgynek  Szintén megfelelő komolyságú  választ kaptam:
"Jaa, hát az nem úgy van ".

Szeretném, ha kimennének és leellenőriznék őket illetve kiderülne, hogy feketén dolgoztatják az embereket és valami undorítóan lekezelő, flegma stílusban teszik mindezt, persze a kezdeti kedveskedés után.

És ez csak az én történetem, egy kolléganőt ki sem akartak fizetni egyáltalán, már verőlegényekkel kellett fenyegetődznie, hogy megkapja a megérdemelt bérét.

Tényleg nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek, de az a minimum, hogy ez nem maradhat annyiban, amit művelnek.

Üdvözlettel

 

Amennyiben jogi tanácsra, vagy segítségre van szüksége, az mhtjog@gmail.com elérhetőségen vegye fel velünk a kapcsolatot!