Mit tehetek egy ingatlaniroda pofátlansága ellen?

2006 őszén elmentem dolgozni egyik legnagyobb ingatlanos céghez. 2008 januárban minden előzmény nélkül ki akartak rúgni, mondván, hogy nem tudok beilleszkedni a társaságba.A társaság 20-30 év közöttiek, akik állandóan az ajtó előtt dohányoztak és a magánéletük aktuális eseményeit tárgyalják folyamatosan.


Nos én nem dohányzom és legfeljebb az öt pici unokám kedves tetteiről tudtam volna előadást tartani, de az gondolom senkit nem érdekelt volna. Sőt...
Így én az asztalomnál dolgoztam, amikor bent tartózkodtam az irodában.


Természetesen azt gondolom, hogy a beilleszkedés nem munkaügyi kategória. Senkivel, semmi problémám nem volt. Nekem ez sem jelentett problémát, hogy nem vihorászhatok az ajtó előtt.
Miután eljöttem a cégtől, pánikomban elmentem egy kicsi irodához, de csak 3 hétre és abból is 10 napig nem működött a rendszer, mert nem tudták a hirdető céget kifizetni.


Egy kedves volt kollegám rálelt egy hirdetésemre és rögtön feldobott a régi helyemen. Ezután bepereltek, titoktartási szerződés megszegése miatt. Az Önálló Kereskedelmi Ügynöki Szerződésben valóban szerepelt egy ilyen tétel 1 millió Ft-al büntetve, ma már 5 millió ez a kötbér.


Sajnos ezt a szerződést 2007. novemberében íratták alá velem, mely érvénybe ugyan már 2007 julius1-től lépett, de a kötbért tartalmazó 1. sz melléklet csak 2008 julius 1-től lépett hatályba.
Ezt senki nem érti, hogy lehetnek egy szerződésben ilyen idő intervallumok.


Természetesen januárban, amikor egy péntek délután az irodavezető visszarendelt az irodába, már a szekrényemből, asztalomról minden anyagomat begyűjtött és kizárt a rendszerből is. Ezt azokkal szokták tenni , akiket rajta kapnak saját zsebre való dolgozáson.


Nálam ilyen nem történt.


Soha többet nem kaptam vissza a szerződésemből a saját példányomat. Így nem volt, mit tanulmányoznom a távozásom után. A kötbér bevezetési határidő előtt én már eljöttem a cégtől.
Feltételezem, hogy ezért az előző 2006.évi szerződés alapján pereltek be, amit az én véleményem szerint már felülírt a 2007. évi aláírt szerződés.


Sajnos deviza hitelem miatt, azonnal munkát kellett találnom, mert a 65 ezres nyugdíjam semmire nem fedezet, ezért mentem el pánikomban egy másik ingatlanos céghez három hétre.
A perlés nem a 2007. évi aláírt szerződés alapján történt, hanem a korábbi 2006. évi alapján, ezért bíróságon ezt szóvá tettem, de akkor a cég ügyvédje letagadta, hogy lenne egy újabb szerződés, majd a 2. tárgyalásra már elhozott egy példányt, hogy még is van, de az nem az volt, amit én aláírtam, hanem egy manipulált összefénymásolt anyag volt.


Én az eredetin minden oldalt leszignáltam, néhány kollegám elküldte a saját példányát és az is olyan formátumú és tartalmú volt, amit én is aláírtam.


Hiába kérem a cégtől az eredeti példány kiadását, nem hajlandóak kiadni semmit. Igy első fokon a pert is elvesztettem, mert a bírónő nem kérte be a 10 perces tárgyalások során az eredeti akár 4 példányt is, sőt még szót sem kaptam egyszer sem.. Az ítéletbe leírta, hogy azt nekem kell bizonyítani, hogy volt ilyen szerződés, sőt a cég nem köteles minden oldalt leszignáltatni sem. Így ő elfogadja azt a példányt, amit a cég ügyvédje bemutatott. Egyszerűbb volt elfogadnia, mint tárgyalni a témát.Látszott rajta, hogy megfáradt már és nagyon unva, utálkozva végezte még ezt a pár perces munkát is.


Most azon gondolkodom, hogy hogyan tudom az igazamat bizonyítani, amikor elvették és nem kaptam vissza a szerződésemet.
Ma már tudom, hogy egyetlen hibám az volt, hogy értettem, amit látok és amit hallok és ez nem volt előnyős az irodavezetőnek, pedig én soha semmiről, senkinek nem beszéltem. Ez már nem tartozik egy nyugdíjasra.


Nyerőbb alkalmazni egy pincért, vagy egy mixert, mint felsőfokú végzettségű nyugdíjast.


Az ítélet után fellebbezhetek, de az írásos szövegben benne van, hogy a következő ítéletet meghozzák a felek részvétele nélkül. Most akkor minek a fellebbezés! Miért döntenének másként?

Az gondoltam, hogy az OMMF-hez fordulok segítségért, hogy megkaphassam a szerződést, amit 4 példányban írtam alá. Terveztem, hogy ezt megírom az irodának, hogy amennyiben saját kérésemre nem adják ki az eredetileg aláírt szerződésemet, akkor a Munkaügyi Felügyelet segítségét fogom kérni.
Számomra érthetetlen módon az én ügyvédem ezt nem támogatja, mert szerinte ez zsarolás és még engem fognak feljelenteni.
Akkor mit lehetne tennem a saját igazam bizonyítására.
Az egyértelmű, hogy itt a pénzre hajtanak.

Ha nem akarnék többet a tükörbe nézni, akkor az APEH felé is lenne ötletem, de így a többi tanácsadóval is kiszúrnék. Ez és csak ez tartott eddig is vissza.

Várom tanácsát!

Tisztelettel:


Simon Éva

 

Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!

 

Munkajoggal kapcsolatos kérdéseket a